Thursday, June 17, 2010

Vandaag Is Het Koel, Grijz En Nat.





My Flowers






Gareth's Fotos Van Wales.


Vandaag is rot weer in vergelijking met gisteren, er is geen zon, het is koeler, grijs, bewolkt en regenend.

Blij dat ik gisteren middag met Richie, Nur en de honden na buiten ging, wij gingen niet veer, even naar de einde van de straat na de Kostverlorenkade.

Droevig tegen de tijd dat wij gingen stond de wind op en het was vrij koud uit de zon, gelukkig had Richie mij in de fleece dekken ingepakt en een sjaal rond mijn hals gebonden.

Dit heeft iets geholpen maar de wind was te koud, n werkelijk scherpe wind, gelukkig waren wij nit ver van ons huis

Het andere ding dat ik opnieuw opmerkte was hoe moeilijk het is voor mij om buiten rond te rollen zonder arm steun op de correcte hoogt.

Steun voor de armen zou betekenen dat ik niet al de pijn heb om mjn armen zelf omhoog te houden.

Het gebrek aan arm steun betekent dat op dit ogenblik kan ik niet verder dan onze straat omdat mijn armen, nek en schouders te pijnlijk worden.

Hoop dat dit keer het bureaucratie proces sneller zal zijn.

Als het werkelijk sneller was zou het leven makkelijker zijn en alles zou vlotter gaan zonder al de burocracy dat telkens als een gehandicapte persoon hulp aanvraagt gedaan moet worden,

Tot nu toe heb ik alles te laat gehad wat ik heb aangevraagd, de scootmobiel kreeg ik toen ik de trap niet meer kon lopen.

Op de hand vaten heb ik maanden gewacht om ze geïnstalleerd te hebben, tot de tijd had ik enkel deuren en muren en meubels die mij steun konden geven.

Zonder hand vaten was het soms vrij gevaarlijk om te douchen.
.
Denk soms terug na de tijd waar ik nog kon lopen en mij zelf kon verzorgen, toen hoopte ik om wat mobiliteit nog te behouden.

In een rolstoel zitten was niet zo slecht toen ik nog redelijk onafhankelijk kon zijn, hoopte het kleine beetje mobiliteit lang te behouden, helaas was dit niet mogelijk.

Werkelijk bewust dat deze ziekte betekent dat alles kan sneller gaan dan ik dacht en eerder dan ik had gedacht.

Ik wil nu geen tijd door brengen terug te kijken, ik wil die tijd doorbrengen die ik hier heb om op het heden de nadruk te leggen.

No comments: