Friday, June 04, 2010

'' Go Where No Man Has Gone Before.''














Plotseling en zonder waarschuwing voelde ik mij gisteren middag zeer miserabele en begon te huilen.

Kon het niet tegenhouden moest het laten gebeuren, dit was wegens al de spanning die ik heb.

Deze week had ik veel verwachtingen dat ik eindelijk steun zou krijgen voor mijn armen, maar helaas is dit niet gebeurd, ik heb nog een gebrek aan arm steun op mijn rolstoel.

Het is duidelijk sinds vorig jaar dat de arm steun aangepast moest worden omdat de aanpassing van de rug en de zetel mij hoger heeft geplaatst.

In mijn naïviteit dacht ik dat de offerte in oktober voor de aanpassing van de gehele rolstoel was.

Af en toe moet ik mezelf tegenhouden om niet terecht te komen in een kuil van wanhoop en hopeloosheid, dat is hoezo ik probeer altijd positief te zijn, maar soms worden de dingen teveel voor mij

Ik vind dat een kreet van verontwaardiging en woede en wanhoop mij gewoonlijk helpt en ik kan daarna weer positief zijn.

Dit hielp mij gisteren om mijn positieve kant ter hervinden, maar voor een ogenblik kon ik geen punt zien in hier zijn.

Huilen verlichtte de spanning en daarna voelde ik mij beter

Laas een artikel in de Independent over 4 medicijnen die getest werden, het rapport was pas 7 jaar daarna gepubliceerd.

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/health-news/ms-drug-trial-a-fiasco-ndash-and-nhs-paid-for-it-1991104.html

De medicijnen zouden de vooruitgang van MS vertragen maar schijnen om het tegenovergestelde effect te hebben.

Jeremy Laurance van The Independent, de Gezondheid Redacteur zegt;

‘’The most expensive publicly funded drug trial in history is condemned today as a "fiasco" which has wasted hundreds of millions of NHS cash and raised fresh concerns about the influence of the pharmaceutical industry.
The scheme involved four drugs for multiple sclerosis launched in the 1990s which were hailed as the first treatment to delay progression of the disabling neurological condition that affects 80,000 people in the UK.’’

Jeremy Laurance zegt:

'The first report on the outcome was due after two years but was not published until last December, seven years later. It showed that the drugs failed to delay the onset of disability in patients – defined as walking with a stick or using a wheelchair – and may even have hastened it.’’

Niet prettig om te lezen dat de drugs die worden verkocht om deze shitty ziekte te vertragen de vooruitgang nog sneller maken.

In zijn conclusie heeft hij gezegd:

‘’ Multiple sclerosis is a chronic disease. It may take 40 years to run its course. In developing drugs to slow its progression, doctors have used brain scans to show lesions which the drugs appeared to prevent, and gave quicker results. Some experts thought the lesions were the disease but little effort was made to check. But preventing lesion formation does not prevent disability caused by the condition. The drugs deal with the lesions, not the disease.’’
Schijnt dat zij dit onderzoek van het verkeerde eind hebben benaderd en waardevolle tijd en geld verspild hebben aan onderzoek om de ontwikkeling van hersens lesies proberen tegen te houden.

Als meer onderzoek na de oorzaken werd gedaan dan kunnen zij werken aan een behandeling te vinden en niet alleen een manier om de vooruitgang te vertragen.

Een middel dat slechts de ziekte proces vertraagd is de ideale medicijn voor de farmaceutisch bedrijven dan hebben zij mensen die afhangkelijk zijn en die hun leven lang de medicijnen nodig hebben.

Dat is perfect voor deze drug dealers `als steeds meer mensen afhankelijk zijn van hun drogen..

De invloed van de farmaceutische industrie moet worden geminimaliseerd, zij moeten ons dienen en niet anders om.

Ik weet het niet zal gebeuren in mijn leven maar het zou goed zijn als geld werd afgeschaft.

En in plaats dat een kleine groep al het rijkdom krijgt, zou de meerderheid door de natuurlijke rijkdom van de aarde kunnen worden onderhouden.

Het is geen gekke fantasie, deze wereld heeft meer dan genoeg middelen om ons allen te voeden en alles te geven wat wij nodig hebben.

Wij moeten durven om deze mogelijkheden te onderzoeken.

No comments: