Thursday, June 24, 2010

Her Is Een Dragon Naturally Speaking Day.












Maximilien Luce.


http://en.wikipedia.org/wiki/Maximilien_Luce


Wekte helder en vroeg vanochtend, na een goede nachtrust, hoorde Richie opstaan en besliste om te blijven dutten tot hij mij wekte.

Na een tijdje hoorde ik het geluid van een douche en toen kwam mijn schat Richie in de slaapkamer mij wekken, na zijn douche ruikte hij zeer goed.

Hij haaldeTHC en vertelde dat hij de honden rond het blok nam zodat zij het honden toilet kunnen bezoeken.

Toen hij terug kwam haalde hij mij uit bed en na de badkamer, waar hij mij douchte en schone kleren aandeed.

Ik deed spoedig mijn been oefeningen op de Motomed en niet te lang daarna was ik terug in bed om 10,30.

Nur kreeg een spoed cursus in alles wat hij moest weten om voor mij vandaag te zorgen terwijl Richie weg is.

Richie ging om 12 uur weg, nadat hij controleert, dat alles goed was en ik goed in bed zat, toen ging hij met Spike weg.

Hij is nu anderhalf uur weg en reeds schijnt het veel langer te zijn, veronderstelt het zal zeer lang zijn tegen de tijd dat Richie vanavond om acht uur terugkeert.

Het werkelijk vreemd geen Richie hier, natuurlijk gaat hij weg, maar nooit meer dan een paar uren, vandaag zal het acht uren zijn zonder hem en Spike.

Tot dusver gaat het goed, Nur is even na een Surinamse Broodjes zaak voor 2 broodjes met veel pepersaus.

Ik gebruik vandaag de spraak herkenning software; het heet Dragon Naturally Speaking, en het schijnt zeer goed te gaan.

.Dit is de eerste keer ik het echt gebruik, ik heb het een of twee keer gebruikt toen ik het eerst kocht.

Verheug mij om de Nederlandse en Duitse versies te gebruiken, dat zal mij veel plezier geven om zo maakelijk te schrijven.

Ik moet een manier vinden om tussen de toepassingen te navigeren en hopelijk zelfs FreeCell en Patience te spelen en de kranten te lezen.

Zeker dat ik meer te weten zal kome als ik het veel gebruik, moet aan denken om de microfoon uit te zetten wanneer ik niet dicteer.

Nu net opgehouden en geprobeerd om een e-mail te schrijven, maar Dragon was aan het schrijven, kon niets herkennen.

Dan zag ik dat het gesprek tussen Nur en mij op genomen was, zodra ik realiseerde wat gebeurend zette ik de microfoon uit.

Het is een schitterende warme en zonnige dag; Nur heeft de ventilator naast mij gezet en brengt mij regelmatig drankjes.

Ga genieten van deze prettige middag en het bezoek van onze buurvrouw Willes.

Het leven zal nog beter zijn wanneer Richie binnen komt met Spike om 8 uur vanavond.


No comments: