Saturday, December 31, 2011

Ik Ben Vandaag Van Plan Te Genieten.


Dorothea Tanning.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dorothea_Tanning


Goed het is de laatste dag van 2011; omdat het regent moet ik niet teveel geluiden van vuurwerk verdragen.
Hier zijn zij reeds weken vuurwerk aan het gooien, ondanks dat
onwettig is om vuurwerk vóór middernacht op 31 van December af te stekken.

Niemand word aangepakt door deze wet, schande aangezien het vuurwerk zo veel verwonding veroorzaakt.

ik wens dat zij zouden ophouden vuurwerk te verkopen aan particulieren, beter wanneer Amsterdam en de grote steden een vuurwerk show doet net als in de rest van
de wereld.

De mensen drijven hier naar België voor vuurwerk, waar er minder beperkingen zijn, en zo kan zwaardere vuurwerk de grens over worden gesmokkeld.

Dingen die meer als mortierbommen en niets als crackers of bangers of mooi vuurwerk zijn.

Mijn eerste Nieuwjaar hier op mijn eentje was in 1982, zeer eng, niemand vertelde mij over vuurwerk, klonk net alsof ik was in het midden van een oorlogsstreek, zoals Beiroet.

Ik wens mensen zouden hun vuurwerk samen doen, en organiseerde meer communale evenementen, maar na 30 jaar ben ik minder hoopvol.

Hopend voor regen vanavond zo zullen de straten niet te lawaaierig zijn, en onze 3 honden zullen niet overstuur worden, hoewel Cyril schijnt reeds het huilen begonnen te zijn.

Ik ben vandaag van plan te genieten.

No comments: