Tuesday, November 24, 2009

Drukke Dinsdag.











Expressionism.


Heb geslapen tot 10 uur en werd langzaam wakker, voelde de pijn maar op de een of andere manier was het niet zo intens zoals normaal.

Deed mijn arm oefeningen snel en dit hielp me mijn armen uit te strekken en kunnen mijn handen goed functioneren door dat ik mijn vinger oefeningen doe.

Richie heeft daarna mijn been oefeningen gedaan en massage, en ik heb mijn tanden geborsteld en mijn gezicht gewassen.

Omdat ik mijn arm en hand oefeningen gedaan ha kon ik de beker goed vast houden om de baclofen tabletten te kunnen slikken.

Tegen 12 uur begon ik me meer gespannen te voelen, slikte de blaas pil en deed een poging om te ontspannen.

Ik slaagde erin om kalm te blijven en schreef een document met alle punten die ik wilde bespreken met de arts.

Wij hadden een zeer goede bespreking, zij vertelde ons wat zij over LDN wist en het was min of meer wat wij reeds wisten.

http://www.iocob.nl/multiple-sclerose/ms-en-ldn.html

Dagma gaat met een neuroloog spreken en dan zullen wij opnieuw spreken, volgens haar zijn de bijwerkingen depressie en angst.

Dat is natuurlijk niet goed, maar op dit moment, ben ik geneigd om het te proberen, voor mij met de snelle progressie van mijn MS kan het misschien de moeite waard zijn.

Denk niet dat ik teveel te verliezen heb en wie weet kan het mij helpen.

De catheter wissel ging goed en het was goed om LDN en vitamine D met onze arts te bespreken.

Dagma vind het een goed idee en gaat mij vitamine D capsules voorschrijven.

Na het bezoek van de arts hebben wij het rustig aan gedaan, alvorens Richie mij uit bed haalde en na de badkamer genomen heeft.

Daarna zoals elke dag heb ik in mijn rolstoel gezetten en deed mijn been oefeningen met de Motomed

Nadat ik anderhalf uren gezeten had kwamen Gareth en Paul op bezoek, zij waren hier voor twee en half uur.

Richie heeft me terug in bed gezet, nadat ik voor vier uren had gezeten, ben blij dat het zitten nu veel beter gaat.

Mijn plan is om me vanaf morgen meer in de rolstoel rond te bewegen hier binnen en dat ik in de loop van de week na buiten kom, mijn grote plan is om snel na de markt te gaan.



3 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
marja said...

hallo herrad,

ik wil even reageren op het volgende:

quote: volgens haar zijn de bijwerkingen depressie en angst

dit is geenszins het geval. de meeste mensen ervaren in het begin wat moeite met slapen en levendig dromen. dit gaat over,

als je wilt en je neuroloog wil geen recpt geven voor ldn dan kan ik je helpen. je mag echter geen gebruik maken van opioide pijnstillers zoals bijv. morfine.
in dat geval zou ldn deze vorm van pijnstilling tegenwerken.

je kunt mij bereiken op:
zahavi100@planet.nl

Herrad said...

Hi Marja,
Bedankt voor je bezoek, ben nog in gesprek met mijn huis arts.
Groeten,
Herrad