Saturday, March 27, 2010

Voorjaars Bloemen.













De bloemen gisteren hebben de slaapkamer vroilijker gemaakt; zij doen vandaag hetzelfde.

Mijn liever schat Richie maakte mijn dag met de mini narcissen.

Zij zijn een bloem die mij zeer dierbaar zijn, ik houd van narcissen in maart; zij zijn voor mij het begin van de lente.

Hij heeft de lente bloemen en de lavendel bij een lichte raam in de woonkamer zodat zij konden de ochtendzon vangen.

Dat was succesvol, alhoewel er niet zoveel zon was toen Richie de gordijnen vanochtend opende.

Er was een glimmer die de eerste tekens van de gele narcissen in de trog die beginnen langzaam te bloeien.

Denk dat de gele narcissen woensdag volgende week gaan bloeien wat heel leuk zou zijn voor Paas.

Dat herinnert me aan Pasen twee jaar geleden, toen ik een Paasei wilde, maar zei tegen Richie `ach je hoeft geen Paasei te kopen, veel te duur, een chocolade reep is beter'.

Wat niet ik realiseerde was dat ik dit vaker zei tegen Richie, en hij kwam snel tot de conclusie dat ik een Paasei wilde.

Als ik het een keer had gezegd had Richie mij geloofd, maar nadat hij mij dit hoorde zeggen meer dan 5 keer, dacht hij dat ik heel graag een paas ei wilde hebben.

Hij heeft mij een super mooi Green en Black’s paas ei gekocht, dat zeer mooi was en nog beter smaakte.

Voor mij is het feit dat de chocolade van eerlijke handel belangrijk is, en dat er arbeiders werken die goed betaald worden en niet slaven.

Alvorens ik een beet uit een chocolade reep neem, wil ik liefst weten dat de cacao gekweekt word op een eerlijke manier.

Als het geen Eerlijke Handel chocolade is, werken daar misschien één aantal van de meer dan 15.000 kindslaven die voor de cacao landbouw bedrijven in West-Afrika werken.

De chocolade smaakt niet meer goed wanneer ik dat weet, zeker niet voor mij, en ik zal het niet kopen.

Gelukkig voor me is er een natuur winkel 5 minuten vanaf onze flat, waar Richie reepen Green en Black’s chocolade koopt, en ik kan dagelijks en paar stukjes genieten.

Verheug mij op het voetbal later op de TV, het word erg spannend nu het einde van de voetbalseizoen er dichter bij komt.

Hoop dat mijn team, Arsenaal het zeer goed doet, maar ik zal moet afwachten.

Ondertussen geniet ik van vandaag.

No comments: