Tuesday, March 23, 2010

Mooi Weer.






=




Russian Art.


Het was een mooie dag vandaag, ga ervan genieten vooral aangezien de weervoorspelling is voor regen voor de rest van de week.

In een uur tijd zal ik een bezoek krijgen van een opticien voor een oogmeting voor een nieuwe bril.

Ben blij dat ik dit heb kunnen organiseren, het is briljant dat een opticien bereid is om hier na toe te komen.

Wat nog beter is het feit dat de winkel niet verre is van waar wij woonde voor dat wij hier zijn verhuisd, fijn om het geld aan een onafhankelijke winkel te geven.

http://www.vroomennobbe.nl/ op de Elandsgracht, Amsterdam.

Probeerde Pearle en Spec Savers helaas konden zij mij niet helpen, Pearle zei meteen nee terwel Spec Savers hoopten dat zij konden helpen.

Toen zij eracter kwam dat zij mij niet kon helpen, keek de woordvoerder op Internet voor een paar opticiens die deze dienst verlenen.

Was vrij verbaasd dat zij zo behulpzaam was, niet iets dat doorgaans hier gebeurt, tenzij je specifiek vragen stelt zal je geen antwoord krijgen.

Bijvoorbeel jed ben op een busstation en vraagt een bestuurder of zijn bus naar x en hij zegt nee en je moet hem dan vragen welke bus je kan nemen.

Hij zal niet uit zich zelf zeggen ‘deze bus rijdt daar niet maar bus 8 wel'.

Dit is een benadering je bijna nooit vindt, weet niet of het Amsterdam is of het is overal zo.

Misschien iets van Amsterdam aangezien zij bekend zijn als botte mensen.

De opticien is een aardige en charmante mens, hij heeft de hele meting in 45 minuten gedaan, hij deed het werkelijk goed, het was geen probleem voor hem dat ik in bed was.

Mijn nieuwe glazen zijn zeer licht, er is geen gekleurde rand zodat je beter en meer kan zien zonder randen, en zij zijn heel licht.

Ik ben zeer blij ermee; denk dat de nieuwe glazen beter zijn voor mij minder zwaar dan mijn huidige bril.

Alles bij elkaar was het een goede afspraak, ik zal de nieuwe glazen vrij snel krijgen, waarschijnlijk in 10 dagen.

Ik ga dit posten op mijn blog en de rest van de middag genieten van de zon en de blauwe hemel en de lekkere milde buiten lucht die door de open raam na binnen komt.


No comments: