Sunday, March 28, 2010

Greeves 250 cc Sport Motor.







Richie en ik bleven zeer laat op vorge nacht en hadden veel plezier beelden van Greeves Motor fietsen bekeken.

Het was erg leuk om de beelden van enkele modellen te zien, die de Greeves Motorcycle Company maakte.

Ik had een 250 cc Greeves Sport, het was een goede motor, ik was ongelooflijk gelukkig en had enorme geluk om mijn van een motor enthousiast te krijgen.

Hij verkocht het aan me voor de grote som van 20 ponden in 1973, hij was uiterest blij dat ik het wilde kopen.

In 1973 motoren die populair waren was de Japanse motoren, die waren gestroomlijnd of de mensen hadden gevestigde Britse motorenen zoals Triumph Bonneville of BSA of Norton.

Toen ik enkel de Greeves eerst had herinner ik eraan dat de eerste twee keren dat ik het rijde, dat ik niet durfde de versnelling te veranderen., en bleef in de eerste versnelling.

Het was een fijne dag toen ik het wel durfde d oen en ben v oor het erst van 1 na 2 en terug na een en stopte.

Gelukkig vond ik een motorfiets rij cursus waar ik en grote groep aardige mensen die ook motors wilden leren rijden.

Zij toonden ons ook hoe je motor kon onderhouden, er was een loods waar wij mee konden kijken hoe een m ot or uit elkar werd gehaald en terug gezet.

Het was een uitstekende cursus, waar ik nieuwe vrienden ontmoette en maakte, de mensen die op de cursus helpen waren lid van een club, van de Triumph Motor eigenaren.

Zij waren aardige mensen en ik heb goede pret en schitterende tijden met de Club gehad.

Het beste herinneringen is onzer vakantie op het Isle of Man voor de TT Races, en naar de lokale speedway baan en de lokale motor scrambles.

Fijne herinneringen nu.






1960's classic scramble / motocross event.
Murray Walker commentary.

The riders are Jeff Smith Dave Bickers Lampkin and Rickman were racing on Greeves BSA Triumph 500cc 250cc and 440cc machines.






A video recording the Greeves Motorcycles 50th Annivesary at Battlesbridge, including a road run to the old factory building at Thundersley.
A video recording the Greeves Motorcycles 50th Annivesary at Battlesbridge, including a road run to the old factory building at Thundersley.

No comments: