Thursday, March 04, 2010

Opeens is er Blauwe Hemel en Zon.














Vroeg wakker gemaakt door de telefoon; dit wekte ook Spike, die begon de woning te patrouilleren.

Net toen Spike stopte ging mijn mobiel af, dit gebeurde tweemaal in snelle successie.

Helaas lieten zij geen berichten en de bellers waren anoniem zodat ik ze niet terug kan bellen.

Veel pijn anochtend, intense pijn in mijn armen en benen, wat mij werkelijk ongerust maakt was hoe mijn armen voelden.

Zij voelden niet goed dus vond ik dat mijn enige optie was om mijn arm oefeningen meteen te doen.

Zij waren moeilijker daan normaal maar gelukkig aan het einde ging het iets beter.

Ik kon hen bijna uitrekken wat zeer goed is, voelden enigszins beter dan voor ik begon.

Nadat de oefeningen werden gedaan werd ik bewust van een vreemd gevoel in mijn nek, aanvankelijk probeerde ik mijn hoofd te verzetten, om te zien of dat zou helpen, maar het deed niets.

Dan realiseerde ik mij dat de sensatie aan een paniek aanval gelijk was, het duurde even voordat ik kalm was.

Het was werkelijk onplezierig dat de hals spieren zo stijf waren, en het duurde een tijd voor ik kon ontspannen.

Natuurlijk voelde het goed toen mijn nek spieren niet meer stijf waren.

Had nooit die sensatie voordien, en hoop naturlijk dat ik het nooit meer voel.

Vlak voor dat ik de stijve nek spieren voelde, dacht ik nog hoe afschuwelijk het zou zijn om volledig verlamd te zijn.

Dat is natuurlijk mijn situatie, het was een schok weer om dit opnieuw te realiseren.

Gelukkig kan het bed worden verzet mij helpen te zitten, niet te hoog en zeker nu niet nu de spieren in mijn torso zo zwak geworden zijn.

Nu, sinds ik niet in mijn rolstoel kan zitten, zijn mijn romp spieren zo zwak geworden.

Dat is waarom het belangrijk is dat de huid wond spoedig heelt zodat ik niet meer spier kracht verlies..

Probeer positief te blijven wat moeilijk is te doen aangezien wij geen idee en geen aanwijzing hebben hoe het veroorzaakt was.

Zou goed zijn voor Richie om te weten, zodat hij het kan vermijden, en goed voor me om het te weten zodat ik niet totaal paranoïde word.

Belangrijk om positief te blijven zeker na zulk een reusachtige tegenslag zoals dit huid wondje.

Zag iets mooi vanmiddag toen de wolken even weg gingen was het opeens blauwe hemel en stralende zon.

No comments: