Monday, September 06, 2010

Op De Positieven In Mijn Leven Moet Concentreren En Ik Doe Het Ook.



Joseph Stannard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Stannard


De andere dag had ik een ogenblik van duidelijkheid, waar ik mij realiseerde dat het echt geen zin heeft voor mij om mezelf ongerust te maken

Geen enkel nut aangezien ik niet de kours van mijn MS kan veranderen, wens dat ik het kon doen, maar ik kan niet doen om de onvermijdelijke vooruitgang van de ziekte tegen te houden.

Wat ik wel kan doen is mijn leven zo gemakkelijker maken als mogelijk door niet in paniek te raken over alles of ongerust te maken, beide emoties halen teveel van mijn waardevolle energie weg.

Die emoties zijn te negatief en in plaats van mij te helpen op het ogenblik te concentreren, zou het mij voortdurend ongerust maken over wat zal gebeuren.

Het was goed om opnieuw te realiseren dat ik mij op de positieven in mijn leven en niet negatieve aspecten moet concentreren.

Dit betekent niet dat ik niet zal erkennen dat het gebeurt, ik erken het wel omdat ik zeer realistisch ben.

Wil niet ongerust zijn ruilen en een illusie vervaardigen waar alles ok is, dat kan ik niet echt doen aangezien mijn lichaam een grimmige herinnering van de gevolgen van mijn MS is.

Zodra ik gaap krampen mijn armen, wanneer ik waker word en gaap klampen mijn armen vast over en rond elkaar vast en er volgd en aantal seconden soms pijnlijke minuten.

Mijn arm oefeningen helpen mij om mijn arm recht te maken en helpen mijn handen, twee zeer belangrijke functies voor mij.

Onlangs was ik zeer verdrietig bij de gedachte dat mijn armen en handen spoedig niet goed of misschien helemaal niet meer zullen functioneren.

Hoe ik/wij mee over weg kunnen wanneer dat gebeurt is een vraag dat ik nu niet kan beantwoorden, ik ben zeker wij iets zullen bedenken wanneer het gebeurt.

Voor nu werken mijn armen en handen wel, soms is typen erg frustrerend aangezien mijn pinken constant letters en getallen raken die ik niet wilde.

Maakt voor heel wat werk maar dat hindert mij niet, ik ben blij en gelukkig omh hier te zijn, en mijn dagelijks verhaal in mijn blog kan delen.

De zon schijnt nu en ik luister na goede klassieke muziek op Radio 3 van de BBC, veel beter dan beter moeten luisteren na roddels over Tony Blair of verhalen over Blitz op de andere kanalen.

Een zonnige dag zoals vandaag maakt al het verschil over hoe ik mij voel en juist hier en op dit ogenblik voel ik mij goed.

Ga van mijn dag zeer genieten, vooral nu dat ik alles voor mij weer eens heb verduidelijkt.

Waarom tegen mezelf strijden wanneer ik op dit ogenblik mij op de positieven in mijn leven moet concentreren en ik doe het ook.

No comments: