Wednesday, September 15, 2010

Zonnige Dagen.



Purple Auroras, Sept. 8th over Bø, Norway.


Vandaag is zonnig met blauwe hemel wat fijn is na de vreeslijk dag gisteren,wat zo koel en grijze en regenachtige en volkomen miserabel was.

Het was vroeg donker, de lichten in de trap en op de galerijen in de onze bouw waren al aan vlak na 18.00 en ik merkte op dat auto's ook hun vroeg hun koplampen aan hadden.

Onze honden waren gisteren miserabel aangezien zij niet houden van regen, tenzij zij naar het park kunnen gaan, maar gisteren was het een stortbui niet een zachte regenbui.

Vandaag zijn wij allemaal, met inbegrip van de honden vrolijk wegens de zonneschijn, spraken net met Gareth; hij en Paul zullen hier zijn rond16.00 vanmiddag.

Fijn om hen te zien vanmiddag, werkelijk goed om hen hier te hebben voor een paar dagen, echt leuk.

Maakt het leven normaal, voelt als vóór mijn MS, denk ik zal een beetje zelf bewust zijn over eten met andere mensen aanwezig zijn, omdat het meer en meer moeilijk wordt om te eten.

Mijn armen kunnen niet goed uit strekken kon, kan mijn elleboog niet rechtmaken, dat het moeilijk maakt om voedsel na mijn mond te krijgen.

Wanneer ik het niet kan doen dan helpt Richie mij en voedt mij, ik hou niet van geholpen te worden maar op een praktische niveau als ik hulp nodig heb om te eten zal ik erv oor vragen.

Aangezien dit meer en meer gebeurd heb ik kunnen aanvaarden dat het gebeurt, hoop dat ik met het eten op vrijdag ok zal zijn.

8 vrienden zullen hier zijn op onze kleine feestje, Richie maakt quiches, broodjes, humus, en guacamole en kruidige kubussen van Tempe en Tofu en aardappel chips.

Hij zal ook kleine individuele cakes maken en wij hebben een aantal pakketten van Duitse koekjes die Katrin ons vorige Zaterdag bracht.

De vrienden zullen aardappelsalade, groene salade, tabboleh, macaroni salade en fruitsalade mee brengen evenals nootjes en olijven en dadels.

Verheug mij op vrijdag, zou goed zijn om vrienden hier te zien en goed voor mij aangezien ik de gevolgen van mijn MS niet mee van onze vrienden wil verbergen.

Geen behoefte aan, aangezien het geen afbreuk doet aan wie ik ben en aan mijn vriendschappen.

No comments: