Wednesday, September 22, 2010

`'Comeback Kid'



Lucebert.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucebert

Ben zeer bewust deze dagen van elke kleine verandering die in mijn lichaam gebeuren wegens de MS, ik probeer tezelfdertijd het te registreren en te negeren.

Kan zeer duidelijk zien, dat het door brengen van zo veel tijd, bijna twee jaar in bed, wegens de diepe decubitus plek voor mijn lichaam uiterst slecht is geweest.

Het doorbrengen van zo veel tijd in bed heeft me aanzienlijk verzwakt; Ik zal nooit het gebruik van mijn spieren in mijn romp weer herwinnen.

Zij zijn voor goed nu gegaan; na al het tijd in bed, heeft hen van spieren in pudding verandert.

Ik kan nu zonder hulp niet meer zitten,ook als ik met de hulp van Richie probeer te zitten stort ik na één kant of de andere.

Soms voel het als het even langer was geweest dan zou uitzien en voelen als een ineen gestorte Yorkshire pudding.

Deze twee jaar is verloren voor mij in de zin van mobiliteit en interactie met mensen buiten onze woning.

Ik weet dat ik veel vrienden in de blog wereld heb gemaakt en denk dat zonder hun steun en het schrijven van mijn blog, dat het leven nog slechter zou zijn.

Ben van mening dat deze twee jaar mij enorm heeft verzwakt en MS de kans gegeven om zich uit te breiden.

Hoop zeer dat wat aan mij is gebeurd, niet zal gebeuren voor ander mensen; hoop dat niemand anders zulk een diepe druk wond zal krijgen door nalatigheid.

Allen omdat de mensen die mijn elektrische rolstoel organiseerden en mij voorzien hadden met de rolstoel, niet ervoor zorgden dat het de juiste maat was en mij adequate steun gaf.

Geen van beiden van die dingen werd gedaan en ik heb meteen en vaker aangegeven dat het niet goed was.

Dit hebben zij consequent genegeerd en mij werd verteld om het wat tijd te geven om aan de rolstoel te wennen.

Goed dat deed ik maar na slecht 5 maanden nadat ik de rolstoel kreeg, had ik een enorme krater van een decubitus plek, die 10 cm diep diep was.

Terugkomen van dat is moeilijk en heeft al mijn kracht geëist en en doorzetting vermogen en zal dit elke dag opnieuw vragen.

Ongelooflijk er is leven na zulk een gebeurtenis en ik ben de `'comeback kid' die wil van zoveel ogenblikken genieten zoals mogelijk, en ik kan het en doe het ook.

No comments: