Tuesday, April 12, 2011

Geen Schande, Schuld Of Verlegenheid meer.



New York, 1936.
Peter Purves Smith.

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Purves_Smith

Vorige nacht was werkelijk afschuwelijk, ik kon niet goed in bed zitten; moeilijk te typen liggend op mijn linkerzijde.

Op één punt lag ik praktisch op mijn linkerkant, toen moest ik de hulp van Richie vragen om te kopiëren, en mijn post in mijn blog plakken.

Ik kon geen beeld vinden of zelfs de titel schrijven, liet het zo tot vandaag toen ik kon beter zitten.

Het bleek, dat de reden dat ik niet goed kon zitten, was omdat ik naar het toilet moest gaan.

Volle darmen hielden mij tegen om goed te zitten, iets dat ik nooit vóór MS zou ervaren hebben.

Multiple Sclerose is een vreemde ziekte, het werkelijk heeft werkelijk zoveel veranderd, op manieren die ik niet ooit verondersteld kan hebben.

Zo gehandicapte zijn, moest ik met vele dingen evenals vele veranderingen leren leven.

Schande en verlegenheid zijn twee dingen die ik heb moeten tegenhouden, moeilijk om mij niet slecht te voelen over poepen in bed.

Het is niet in mijn controle, ik kan niets doen om het tegen te houden, als ik kon zou ik het natuurlijk doen, er is geen schande, schuld of geen verlegenheid meer.


No comments: