Wednesday, April 27, 2011

Assistive Software.



Bridget Bate Tichenor.


http://en.wikipedia.org/wiki/Bridget_Bate_Tichenor


Vandaag had ik een zeer goede afspraak met mijn ergotherapeut en Herman van HES, had eindelijk een demonstratie van Brainfingers.
Het was zeer interessant om te zien hoe het werkte; fundamenteel reageerde het op bewegingen van wenkbrauwen, mijn kin bewegen, zelfs enkel het dicht klemmen van mijn kaak.

Ook lachen of andere emoties zoals visualisatie of mijn oog knippern of  bewegen, heb niets geschreven of tussen toepassingen gegaan.

Herman liet mij diverse oefeningen doen, en speilen spelen, hij zei dat ik het goed deed, aardig om te horen, jammer dat ik het niet zelf kon beordelen.

De tekst wordt toegevoegd, door een toepassing genoemd Dasher, die op Internet vrij & beschikbaar is, het is ook open source.



Toen ik informatie over Dasher op Internet op zocht, zag ik dat het gebruikt kan worden met een applicate dat Gazetracker heet,die met Dasher kan worden gebruikt.


Dit heeft lage kosten en is ook open source., lijkt zeer interessant en ik kan niet wachten om het uit te proberen.

Herman zal terug komen, en mij oog besturing software laten zien van Seetech, ik verheug mij om het uit te proberen.




  
Het was een interessante afspraak vanmiddag, ik voel mij meer ontspannen, wetend dat er zo veel assistive software beschikbare is.


 

No comments: