Saturday, June 04, 2011

Mijn Interesse In De Wereld Waarin Ik Leef.


The Golden Egg, 1967.
Victor Reinganum.
http://en.wikipedia.org/wiki/Victor_Reinganum

Mooie zonnige dag, wij wekten allebei om 11 uur; niet verbazend omdat wij laat op bleven om een archief programma van The Old Grey Whistle Test te zien.

Een concert van Ian Drury en de Blockheads; wat een prachtige zanger Ian Drury was.

Ik herinnerd mij dat ik hem op BBC 2 in de jaren '70 gezien had, ik was net op weg naar de kroeg te gaan toen het programma begon, ik heb bijna de kroeg gemist.

Ik werd die avond verliefd met Ian Drury, hem vorige avond te zien was een enorme plezier, en ik werd weer verliefd.

Hij was zo goed, ik herinnerde mij weer hoe goed hij was, was geweldig dat hij heeft gezongen in zijn eigen stem en niet in de gebruikelijke  transatlantische stem zoals velen anderen.

Het was een echte verademening om Ian Drury te horen zingen in zijn eigen authentieke Essex stem; Ik geloof  dat veel andere banden aanmoedigde om het zelfde te doen.

Vele songwriters werden aanmoediging om in hun eigen stemmen met verhalen over hun leven te zingen.

En banden zoals Madness die ook in hun eigen stemmen zongen, het was goed om naar hen allemaal te luisteren, die hun eigen verhalen vertellen.

Het vertellen van mijn eigen verhaal is wat ik elke dag probeer te doen, ik schrijf niet alleen over mijn MS, dat zou niet mijn interesse laten zien voor de wereld waarin ik in leef.



No comments: