Sunday, June 26, 2011

Mijn Pijn Handelbaar Over Dag.


 
Elle Loge La Folie, oil on canvas, 1970.
Roberto Matta
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Matta




Het weer verbetert, de wolken trekken langzaam weg en de zon begint nu te schijnen.

Vrijdag en de zaterdag waren koud, grijs, regenachtig, op beide dagen droeg ik mijn grote fleece trui om mij warm te houden.

Ik denk tenzij ik zeer verkeerd ben, dat is misschien de laatste keer tot de herfst, ik hoop de zomer begint nu te gebeuren.

Aardig als het langzaam gebeurd, en niet van 16 tot 30 graden gaat wat  van de koele lente na super hete zomer is.

Vanochtend werd ik abrupt gewekt van diepe slaap door mijn pijnlijke armen en been spasmes.

Heb probered weer te slapen, moeilijk om te doen; het werkte slechts kort, dan wekte ik met mijn armen strak over mijn borst gevouwen.

Elke uiterst kleine onvrijwillige beweging wekte mij; mijn armen waren vreselijk vanochtend, beter nu ik mijn arm oefeningen heb gedaan.

Ook beter nu ik de kranten en mijn e-mail lees en mijn post typ, tijdens de dag is mijn pijn handelbaar omdat ik andere dingen heb om op te concentreren.

Het zijn de nachten die moeilijk kunnen zijn, wekkend in pijn en proberend weer te slapen zonder donkere gedachten is niet altijd mogelijk.



No comments: