Thursday, October 22, 2009

Gistern was het heel anders dan wij hadden verwacht .











Frida Kahlo werd geboren in Coyoacán, tegenwoordig een wijk van Mexico-stad, als dochter van een fotograaf. Ze wordt op zesjarige leeftijd, in 1913, getroffen door kinderverlamming aan haar linkerbeen. Dit is de bron van een aantal complexen die ze haar hele leven zal meedragen. Het enige naakt van haar dateert uit 1930 en toont haar zittend op een stoel, haar magere been onder het andere, zodat haar handicap niet opvalt. Het is geschilderd door haar echtgenoot Diego Rivera.



Absoluut doodmoe vandaag, wij stonden op het punt om te gaan slapen, toen klapte Richie het dekbed weg, om te controleren of hij mij moest recht trekken, als ik in het bed was verschoven.

Wij waren zeer vermoeid beide; Ik was op het punt van in slaap te vallen, toen ik hoorde Richie zegen dat ik totaal nat was.

Zodra het dekbed niet op me was voelde ik me intens koud, niet echt verrassend aangezien ik in urine werd doorweekt, en ik was zeer nat en stank.

Rook en voelde het slechts toen het dek bed niet op me lag, geen wonder dat ik zo koud was de hele avond, zelfs na het eten had ik het koud.

Schijnt de katheter buis is er uit gekomen en de urine is in het bed in plaats van in de zak terecht gekomen..

Een rotte verrassing om 1.30 in de ochtend, vooral aangezien wij laat op waren gebleven om Dizzi Rascal in de beroemde Roundhouse, London op de Elektrische Proms op BBC 2 te zien.

Had genoten van zijn opt reden, het was het zeer goed, wij waren allebei verrast bij hoe goed het was.

En toen werden wij werkelijk geschokt dat wij noch niet konden slapen, niet vóór nog een douche ging gebeuren.

Richie moest me uit bed halen en naar de douche brengen, die begon op te warmen toen wij na binnen gingen.

Dan verwijderde hij mijn shirt en waste me grondig, mijn t-shirt was ook doorweekt in urine.

Hij droogte mijn torso en trok me een schone droge en verwarmde t-shirt en hij douchte toen zorgvuldig mijn billen en benen.

Dan heeft hij crème op gedaan en vervolgens en schone warme leggings en ik was klaar.

Tot slot heeft hij me terug in bed geplaatst in het bed en controleerde dat alles nog o.k. was en de buis was niet weer uit gevallen tijdens gehesen worden om terug in bed te komen.

Het werkelijk afschuwelijke was dat het mijn tweede douche was, tweemaal het werk voor Richie gisteren.

Net toen hij me uit bed in de avond haalde, begon ik een zeer grote poo te doen, een afschuwelijke ervaring.

Fijn dat Richie me altijd snel wasst en schoon en droog weer maakt zonder enige extra spanning, hij maakt een vreeslijke ervaring zo gemakkelijker mogelijk.

Niettemin is het een zeer onaangename gebeurtenis voor ons allebei, en een uiterst stinkend en een nare herinnering dat ik niet zo veel controle meer heb.

Vooral met zulk een goede dieet met veel vezel, heel wat mango's en havermout en dadels gegeten de laatste tijd.

Afschuwelijk om te worden eraan herinnerd hoe gehandicapten ik deze dagen ben, blij dat ik niet meer huil wanneer deze dingen gebeuren.

Ik ben zeer blij dat Richie alles doet om de spanning uit de situatie te nemen, hij is zeer goed in deze nare situatie.

Vandaag zijn wij inderdaad zeer vermoeid, het was ongeveer 4 uur alvorens het licht werd uitgedaan.

Ondanks dat wij uitgeput waren, moest alle afspraken door gaan, zoals mijn fysiotherapeut en de eerste afspraak met mijn nieuwe Case Manager Jacqueline Janssen.

Scheen goed te gaan, denk ik dat zij een goede Case Manager zal zijn, zi j kon zeker niet slechter zijn dan die ik heb gehad.

Dat was de vrouw die mijn verzoeken om actie te nemen negeerde om me meer steun in de nieuwe elektrische rolstoel te geven.

En de vrouw die mij gevraagd had, om haar te laten weten over de hoeveelheid huursubsidie men als gehandicapte persoon recht op had.

Ik had haar gevraagd en zij zei dat zij het antwoord niet wist, maar ik kon haar dit laten weten wanneer ik het u it gezocht had, aangezien zij regelmatig deze vraag kreeg van haar clienten, net als ik he t vroeg..

Altijd gevoeld alsof ik mijn Case Managers Case Manager was, denk dat Jacqueline Janssen anders zal zijn.


No comments: