Saturday, October 10, 2009

Amsterdamse Boot Wedstrijd.












Was niet gemakkelijk maar uiteindelijk viel ik in slaap, schijnt werkelijk moeilijkte zijn om gedachten te stopen.

Deze week is er spanning geweest wegens de administratie maar ook wegens het nieuws geweest dat het papierwerk en motivatie voor de aanpassingne aan mijn rolstoel nog niet is verstuurd na de gemeente.

Behalve dat ik e-mails kan sturen aan de mensen, die verantwoorelijk om ze te vragen om het zsm op te sturen, kan ik helaas niet veel meer doen.

Heb net een e-mail naar de drie mensen in kwestie gestuurd, kan niet geloven dat deze donderdag het reeds een maand is, sinds de zeer veelbelovende modellerings afspraak zal zijn.

Op 17 September geloofde ik, dat alles zo spoedig mogelijk gedaan zou worden zodat ik de aanpassigen zsm zou krijgen nadat ik mag zitten.

Ben nu blij dat ik en mail stuurde met de vraag od men al iets had gehoord van de gemeente.

Wanneer ik da t niet had gedaan, zou ik nu nog niets weten.

Voor mijn diagnose dacht ik werkelijk dat de zorg voor zieke en kwetsbaar mensen hier goed werd georganiseerd.

Dan herinnered me hoe de reorganisatie van huiszorg zoveel mensen hier raakte en hoeveel stress en grote spanning was veroorzaakte vcoor just die mensen die het niet kunnen hebben.

Had moeten gerealiseerd hebben dat het alle gebieden van zorg zou beïnvloeden.

Maar typisch, zoals veel andere mensen, realiseerde ik niet wat de vreeslijke conssequenties van de gezondheidszorg privatiseeren zou hebben, vooral voor oude, zieke en kwetsbare mensen.

Het verbaast me nu hoe ik deze kwesties geen gedachte gaf, de meesten van ons denkt niet over dit thema.

Wij allen nemen het zoals het is zonder vraag tekens, tot wij niet meer goed kunnen functioneren en hulp nodig hebben.

In de grote stormloop om de markt te liberaliseren en het te openen voor concurrentie is wat is gebeurd dat alle dingen die wij voor voor vanzelfsprekkend hebben genomen slechts beschikbaar zijn als u voor het betaald.

En je betaal heel veel voor alles.

Naar mijn mening zouden de winsten niet uit gezondheidszorg moeten worden gemaakt of de nut zoals water, zouden in plaats daarvan deze diensten vrij beschikbaar moeten zijn.

Vrij ziek makend hoe alles een winstmakende zaak is geworden, jammer dat al dit dynamisme wordt gebruikt om winst te makken en niet om het leven voor ons allen te verbeteren.

In plaats daarvan worden al onze inspanningen geconcentreerd bij het maken van meer geld voor de banken.

Wij kunnen geen contant geld eten, hopen dat de mensen en niet de winst spoedig belangrijker zullen worden.

Verzond net een e-mail naar de mensen die de administratie naar de gemeente moeten verzenden, en vroeg hen alles te doen om het proces te versnellen.

Het zal een maand komende donderdag zijn dat de modellerings afspraak plaatsvond, had echt gedacht dat er een echt perspectief was dat ik aanstaande week zou horen dat de volgende stap kon beginnen.

Het is een dag van zonneschijn en wolken, gelukkig geen regen dat voor het jaarlijkse boot race rond de kanalen goed is.

Heb gezocht naar een webcam van de grachten zodat ik het kon posten met deze post maar helaas geen geluk had.

Gelukkig heeft Richie foto's van een aantal boten genomen die hij op het kanaal dichtbij ons heeft gezien.

Fijn weekend.


No comments: