Thursday, October 29, 2009

Het Leven Beginnt Weer.













In de tijd van een uur zijn zij allen hier, mijn adviseur Michelle zal zijn,
en Harm van Welzorg en Elwin van Summit en Ludwine, de ergo therapeut en haar collega Jenny, allebei van het RCA.

Wanneer ik in de stoel zit, zal Elwin controleren dat de aanpassing me de steun geeft die ik nodig heb.

Wanneer Elwin alle aanpassingen die nodig zijn, heeft gemaakt zal Ludwine controleren dat ik inderdaad correct zit.

Jenny zal dan de drukmeting kussen onder mij plaatsten zodat Jenny kan controleren dat de druk goed wordt verdeeld.

Zodra dat is voltooid zal ik de rolstoel en de aanpassing kunnen uit testen, en na twee weken zal ik en nieuwe afspraak met Elwin hebben voor een evaluatie.

Waar hij zonder twijfel zal controleren of hij iets moet aanpassen om mij nog betere steun te geven.

Natuurlijk als ik hulp vóór de evaluatie nodig heb ben ik zeker dat ik die hulp zal kunnen krijgen.

Het ging zeer goed, ik werd in de stoel geplaatst om de aangepaste kuip uit te testen en het voelde goed, heeft gevoeld alsof ik in een goede lekker stoel zat..

Elwin controleerde of ik goed werd gesteund en Ludwine heeft het dubbel gecontroleerd om te zien of mijn bekken in de juiste positie was.

Dan werd ik terug gezet in bed, zodat Harm de arm leunen kon aanpassen en Elwin moeste en beetje links weg halen zo dat mijn linke been meer ruimte had.

Zodra dat werd gedaan kwam Jenny en plaatste haar druk meting kussen op de zetel en Richie plaatste me op het kussen, eerst toonde de laptop teveel druk op de rechterkant waar de wond was geweest.

Dan lieten Ludwine en Jenny zien Richie hoe zij mijn bekken zorgvuldig beter neer hebben gezet zodat ik beter zat, dit verwijderde onmiddellijk de rode druk op het scherm.

Richie zag zeer duidelijk hoe ik moet zitten en is zeker hij me zal mij zonder teveel moeite elke dag in de stoel zetten.

Het was een aparte ervaring vooral met zo veel mensen en ieder was bezig, maar uiteindelijk een goede ervaring.

Een goede vriend Skyped me toen ik net terug in bed werd gezet, het was zeer aardig om met Lucy te spreken en haar te vertellen wat net was gebeurd.

Voel me nu zeer vermoeid maar wil graag gaan douchen en daarna lekker eten en en ontspannen avond.

Prettig gevoel dat morgen de stoel hier is en ik kan beginnen voor een uur te zitten per dag.

Hoop dat het goed gaat en ik mag al volgende week beginnen te zitten voor 2 uur.

Ik voel me nu hoopvol dat mijn leven eindelijke weer kan beginnen.



No comments: