Friday, October 23, 2009

Fijn Bezoek van een goede vriendin.













http://en.wikipedia.org/wiki/Grayson_Perry

Grayson Perry.


Vorge nacht konden wij niet gemakkelijk in slaap vallen, aangezien wij te vermoeid waren, bizar, dacht dat vermoeid zijn zou slapen onvermijdelijk zijn.

Het was uiteindelijk ook zo, maar het vergde uren, ik sleep tussen 4 en 5 uur vanochtend en Richie na 5.

Wij sliepen door tot na 12 uur, en het was 13.30 tegen de tijd dat Richie mijn been oefeningen en massage had gedaan en ik had mijn 30 minuten van arm oefeningen gedaan.

Een uur later, kwam een goede vriendin Anja op bezoek, zij bracht ons bagels en humus, mijn instructies waren niet goed, en zij ging na de verkeerde bagel winkel, Bagels and Beans die geen echte bagels maken.

De echte bagels zijn iets taai, en deze van Bagels and Beans zijn zeer aardige lichte broodjes, maar dat was niet echt van belang, wat belangrijk was het bezoek van Anja.

Echt zo prettig om een bezoek van zulk een goede vriendin als Anja te krijgen.

Vandaag gerealiseerd dat wij elkaar vrij lang nu kennen, zag haar voor het eerst in 1983 en het jaar erop zijn wij langzaam bevriend geraakt.

Het is werkelijk goed om een bezoek van iemand die mij zo goed kent, als Anja me kent.

Herinner hoe in 1997 toen ik haar en een andere vriend vertelde dat Richie terug naar Amsterdam verhuisde om bij mij te zijn, waren hun reacties zo zeer verschillend.

De reactie van Anja bevestigde opnieuw dat zij een echte vriendin was, terwijl de andere vrouw, Dorthe meteen riep „ dit is een slecht plan“ .

Anja zei meteen ‘als dit je gelukkig maakt ben ik er voor’.

Denk dat Dorthe door mijn reactie vrij verward was, zij had kennelijk niet verwacht dat ik niet akkoord zou gaan, en toen ik haar vertelde dat ik niet om haar advies had gevraagd was zij verbaasd.

Grappige eigenlijk hoe je plotseling kan zien wie werkelijk een vriend is en wie niet.

Anja toonde bij haar commentaar aan dat zij mijn geluk wilde, en Dorthe liet zien
duidelijk zien dat mijn geluk haar niet echt interesseerde.

Het was droevig om dit bevestigd te hebben maar dat is het leven, soms wordt je teleurgesteld maar er is gewoonlijk een zilveren voering mijn zilveren voering in 1997 was dat Richie verhuisde naar Amsterdam.

Ik kwam in de zomer van 1996 terug om aan mijn scriptie te werken en bleef nadat ik mijn Doctoraal in Criminologie had gekregen

Mijn zilveren voering is nog met me nu en ik ben gelukkig elke dag dat Richie hier in mijn leven is.

April 1989 zal altijd mijn favoriete maand zijn, dit was toen wij elkaar voor het eerst hadden ontmoet, ongelooflijk dat het nu twintig jaar geleden is.

Vrij ongelooflijk dat het reeds 20 jaar is, schijnt dat de gezegte dat ‘ wanneer men plezier heeft vliegt die tijd voorbij’ waar is.

En ik heb werkelijk veel pret met Richie, zelfs nu vliegt de tijd wanneer wij samen zijn en wij kunnen de grappige kant van dingen altijd zien.

Het leven met Richie is goed, ondanks de MS, hebben wij nog altijd goede tijden samen, en ik hoop dat dit nog lang zo zal zijn.




http://www.guardian.co.uk/artanddesign/2003/nov/21/art.turnerprize2003


No comments: