Sunday, October 04, 2009

Wanneer de Zon Schijnt is Het een Fijne Dag.









Absurdist Art.

Vorge nacht voor het eerst in tijden viel ik in slaap zonder probleem, en dat was zeer aardig na al die nachten waar het grote moeite heeft gekost om in slaap te vallen.

Mijn probleem is natuurlijk zodra ik begin te denken en mijn hersenen actief worden dan is er geen kwestie van slaap desondanks hoe wenselijk het gaat niet gemakkelijk gebeuren.

Vorge nacht masseerde Richie mijn hoofd en het schijnt gewerkt te hebben.

Zelfs nu vind ik dat mijn hoofd niet meer zo een strakke band rond mijn voorhoofd heeft, een bizar gevoel.

Tot Richie begon om mijn voor hoofd en bovenkant van mijn hoofd zacht te wrijven en toen ik me meer ontspannen voelde realiseerde ik dat het gevoel spanning was geweest.

Voordien nooit gedacht over een gespannen voorhoofd, of mijn handen ook zo zijn; herinner me dat ik zeer verrast was na een manicure toen ik opmerkte hoe ontspannen mijn handen voelde.

De manicuurster was het meest geamuseerd; Maja was een mooie Servische vrouw, die kort in de salon van mijn kapper werkte.

Zij zag eruit als een madonna, een rustige schoonheid, was een genoegen dat zij mijn vinger nagels ging verzorgen, was prachtig om mijn haar geknipt en gekleurd te hebben terwijl Maja mijn nagels deed.

De hele tijd ging Carlo, de kapper mee zingen met prachtige Italiaanse opera en soms zou hij rond de salon op zijn scooter rijden.

Het was een prachtige om voor een paar uren in de wereld van Carlo te zijn, ook fijn om een grote verscheidenheid van mensen te ontmoeten.

Mensen die ik nooit anders zou hebben ontmoet, zoals één van de bekendste advocaten in Nederland Bram Moskovitch en een verscheidenheid van jonge whizz kids uit de media wereld, evenals IT wereld, en bar en restaurant personeel en natuurlijk ook veel bezoekers.

De koffie en de sfeer waren uitstekend, gewoonlijk bood Carlo ons glazen wijn aan en ik heb vaak champagne gehad.

Af en toe zou ik langs de goede bakker gaan op de Vijzelgracht en heb taart gekocht om met Carlo en zijn personeel en andere klanten te delen.

Een doos met een taart of 8 kleine cakes was gewoonlijk genoeg om te delen en veroorzaakte altijd een grote reactie toen ik bij het kapsalon aankwam.

Gelukkige dagen en fijne herinnering van Carlo de beste kapper die ik ooit heb ontmoet.

Deze dagen doet hij andere zaken zoals catering en vakanties organiseren, nu en dan kreeg ik een sms of een e-mail van Carlo.

Wanneer de wedstrijd tussen Arsenaal v Blackburn over is zal Richie me uit het bed hijsen en zal mijn haar snijden en zal me een douche geven.

Ik verheug me nu erop, ga snel mooi beelden vinden en ga dit op mijn blog zetten.







No comments: