Monday, October 12, 2009

Gelukkige vooruitzichten.
















Vorge nacht sliep ik zeer goed was, was ongerust of ik kon slapen maar waarschijnlijk wegens het schrijven van de brieven kon ik wel slapen.

Wat ook geholpen heeft is dat ik de twee belangrijkste brieven zelf heb gedaan en mijn Nederlandse spelling was goed.

Onze naburige Willes controleerde het en zei dat het goed was, ik heb het verzonden per e-mail en vanochtend ging Richie naar het Postkantoor en verzond hen registreerde post.

Mijn vertrouwen is werkelijk gestegen, sinds het nieuws dat de wond is dicht geheeld.

Het is merkbaar geweest wanneer ik in de douche stoel zit, dat ik iets be ter zit doordat ik mijn handen op mijn knieën zet en duw mijn rug tegen de rug van de stoel, gebruik zowel rug spieren evenals maagspieren.

Mijn Fysiotherapeut zegd dat een verhoging van zelf vertrouwen mijn conditie kan verbeteren en oefeningen gemakkelijker en efficiënter maken.

Zij vind het idee van zitten bij de rand van het bed en met steun van Richie goed is, haar advies was iets voor mijn voeten om op te rusten om me te stabiliseren.

Wij zullen het later proberen, voel me veel meer optimistisch over het leven sinds vorige Woensdag.

Heb genoten van een gidsje die ik voor een vriend heb gemaakt over favoriete winkels en markten in Amsterdam en was verrasd geweest dat plotseling weet ik weer waar alles zit, inclusief straat namen en winkel namen.

Dit geeft er een echt perspectief dat ik straks opnieuw na buiten kan gaan.

Werkelijk goed om me te heroriënteren in Amsterdam en te realiseren hoe nauwkeurig mijn geheugen werkelijk is, verheug me op de geluiden, de geuren en de gezichten van Amsterdam weer te zien.

Gisteren las ik de post van Marc op zijn blog

http://www.wheelchairkamikaze.com/2009/10/too-late-smart.html

Hier is een stuk van zijn uitstekende post die de mooite waard is om te lezen, Marc’s blog is uitstekend, geniet van zijn posten en zijn videos van zijn reizen rond New York.

''The only power the past has on you is the power you allow it to have. You must take full ownership of all of the positives that you've experienced and accomplished, learn from all of the negatives, and then kick those negatives to the curb. Forever.''

Dit heeft bevestigd wat ik dacht en mij ook een boost heef t gegeven, mij n dank hier voor aan Marc.

Vandaag na het reusachtige elektrische onweer vorge nacht, is er blauwe hemel en vandaag zonneschijn die mijn geesten zelfs meer heeft opgeheven.

Het gaan nu uit de venster kijken en dromen over zitten in mijn rolstoel en na buiten kunnen gaan.

Gelukkige vooruitzichten.


No comments: