Thursday, April 08, 2010

Mooie Zonneschijn.











Man Ray.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Man_Ray


Vandaag begon grijs, donker en regenachtig en niet aardig, tot 13.30 uur vanmiddag toen waaide de wolken weg en de zon kwam uit.

Het is nu aardig weer en het raam is open en ik voel mij nu meer in verbinding met de buiten wereld.

Mathilde, mijn fysiotherapeut kwam voor onze donderdag oefening sessie voorbij, zij is altijd zeer vrolijk en het was een genoegen om haar te zien.

Aangezien het Pasen was deze week, moest ik maandag missen en deed dubbel mijn gebruikelijke oefeningen om het gebrek van Mathilde te compenseren.

Zij zal ook volgende week donderdag niet komen, zij vaart naar Newcastle, Engeland op een boot van Ijmuiden, Noord Holland.

Hoop zij heeft een goede reis; herinner me toen mijn Italiaanse kapper Carlo dezelfde reis maakte en aantal jaren terug.

Herinner mij zijn reactie toen ik hem bij fe volgende afspraak vroeg hoe het was, hij maakte een minachtend gebaar met zijn hand en zei dat `het was niets’.

Hij wilde niets meet zeggen en het was duidelijk dat het een goed idee was om niets meer te vragen.

Verheug op de volgende week woensdag en Ton Peek’s bezoek, zou zo goed zijn om eindelijk uit bed te zijn en in de rolstoel te zitten.

Wij hebben besloten wanneer ik mijn douche heb gehad en de oefeningen met de Motomed doe, dat ik hen op het balkon kan doen.

Ga een gloei lamp bestellen, dat die natuurlijk zonlicht reproduceert schijnt dat het een goed effect heeft.

Het is interesseren, wens dat ik hier eerder aan had gedacht, maar heb het nu gedaan, dat is het belangrijkste ding en niet beginnen mezelf te verwijten.

Blij dat ik mij bewuster ben van deze oude gewoonte, kan het niet meteen stoppen maar het is goed om bewust te zijn..

Schuld gevoelens en verwijten hebben geen plaats in mijn leven, zij zijn zeer negatief en doen niets behalve mezelf aanvallen op het moment wanneer ik het tegengestelde nodig heb.

Schuld gevoelens en verwijten zijn dingen die ik veel thuis bij mijn ouders zag, en ik besloot toen dat dit was niet hoe ik mijn leven ging leven.

Ik wilde vrij van negativiteit zijn, maar dat vereist veel werk, maar het is zo lonend en zo bevrijdend.

Ben vrij om mijn eigen besluiten te maken, die gebaseerd zijn op wat goed is voor mij, het belangrijkst is wat mij gelukkig maakt.

Op dit ogenblik is dat goede muziek op BBC Radio 6 http://www.bbc.co.uk/radio/

En bekijk de zonneschijn en geniet van het lente weer en van dit fijne ogenblik op deze prachtige planeet.

No comments: