Friday, April 02, 2010

Vrijdag en Champagne en Zonneschijn.













Henri Cartier Bresson.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Henri_Cartier-Bresson

Vandaag was er zonneschijn en blauwe hemel toen Richie de gordijnen open trok; dit was een fijne verandering van de rest van de week.

Wij hadden afgesproken dat ik vrij snel uit bed gehaald werd aangezien mijn afspraak met mijn ergotherapeut om 13.30 uur is.

Ik moet mijn been oefeningen op Motomed doe en pillen slikken en eten en drinken alvorens Johanneke hier aankwam.

Toen Richie het dekbed open klapte om mijn been oefeningen te doen merkte hij dat het bed nat was, en hij controleerde onmiddellijk de katheter.

Het was in maar het lekte, Richie hijs mij meteen uit bed en onder de dusch en toen ging de katheter overal urine druppelen.

Het was goed dat het niet gebeurde in de slaapkamer, Richie zag nu meteen dat het niet goed in was en corrigeerde het meteen.

Dan ging te werk om mij te wassen en de onplezierige geur van urine weg te krijgen, wat hem aardig lukte.

Kan zijn dat tijdens mijn arm oefeningen is gebeurd toen ik mijn schouders zeer snel omhoog trok met de papagei.

Goed dat wij allebei kalm bleven, stom anders te doen, zodra Richie mij de schone kleren aantrok voelde ik mij weer goed.

Zodra ik de oefeningen met de Motomed had gedaan, zette Richie mij terug in bed en ik maakte mezelf klaar voor de afspraak met Johanneke.

Zij was hier om 13.40 uur en bleef tot 15 uur, Johanneke zal en aantal zaken organisieren zoals het bed omruilen voor een met knie knik en trendelenburg.

En zij laat twee lange korrel kussens maken en een kussen voor tussen mijn voeten en het voet einde van het bed dat mij een betere positie geeft.

En zij gaat zien of Jenny van de Revlidatietechniek mij een eenvoudig apparaat kan maken dat mij zal helpen boeken te lezen, het zou aardig zijn aangezien wij meer dan genoeg boeken hebben die ik wil lezen.

Zij gaat ok eeen afspraak met het bedrijf R.D.Kompagne maken, de leverancier van omgevings bestuuringen.

Zo een aparaat kan mij helpen met de telefoon, die TV, lichten, de deur openen en laptop opstarten.

Een nuttig gadget, het was een zeer productieve afspraak, onze derde vergadering, tweede zonder Ludwine, mijn eerste ergotherapeut.

Nadat Johanneke ging, kwam onze vriendin Cecile langs met een fles echte champagne , die over was van Oud en Nieuw .

Wij vierden mijn goederen nieuws dat Dr. Smit denkt dat de wond in twee weken tijd zal worden gehield zijn.

Wij vierden ook haar artikel dat werd gepubliceerd in Vrije Nederland plus haar onderzoeks stuk waren op TV in het programma Netwerk.

Wij hadden genoeg te vieren en hebben genoten vanmiddag.

Toen de fles leeg was ging Cecile weer na huis, vlak voor zij ging belde zij een ode kennis, de ik laatst sprak in 1989.

Was zeer prettige haar te spreken en leuk dat zj mij herkende, erg fijn.

Fijne dagen en nog fijner is mijn anticipatie van na buiten gaan in de mooie lente zonneschijn.

Crying Rose Red Sparkling Images

No comments: