Thursday, April 01, 2010

Zonneschijn en Hersen Signalen.











Gareth's Fotos van Wales.


Het is typisch veranderlijke lente weer één minuut is het zon en daarna is er wind en regen net als in de winter..

Ben vrij bezig geweest vanmiddag, had twee afspraken, een met Ann softwarebedrijf HESERVIS Brain Fingers en andere aanpassingen voor gehandicapte mensen heeft.

Mijn andere afspraak is met Mathilde, mijn fysiotherapeut

Schijnt dat Brain Fingers niet zo knap is aangezien ik had gedacht dat het meer kon doen dan alleen de muis bedienen.

http://www.heservis.nl/


http://www.brainfingers.com/


Ann gaf me het idee dat het software veel eenvoudigere was dan ik dacht, het schijnt dat je de muis met wenkbrauw ,ogen of hersenen signalen kan bewegen maar of het gedachten kan interpreteren of vertalen in tekst is nog de vraag.

Ben benieuwd waar ik deze idee kreeg, misschien is dat het de naam, dat moet het zijn geweest, ik dacht dat het meer zou voor testellen dan slechts de muis bewegen.

Zij had een laptop en zij probeerde mij te tonen hoe het werkte, en nu denk ik dat het een lichtjes verfijnde versie van de Head Mouse is, dat de muis met een uiterst kleine sticker op voorhoofd of glazen beweegt.


Denk dat het meer kan doen, veronderstel dat Steven Hawking geen software gebruikt waar hij op elke letter moet wijzen om zijn lange stukken te schrijven.

Duidelijk moet ik meer te weten komen, wij hadden helaas geen tijd, om te zien wat de software nog meer kon doen aangezien mijn tweede afspraak op tijd aankwam.

Denk dat Ann terug komt en mij nog meer kan tonen van wat Brain Fingers kan doen.

Ga mijn Dragon spraak erkenning software en de Head Mouse onderzoeken, ben benieuwd wat zij kunen doen naast de muis bedienen.

Morgen heb ik mijn laatste afspraak met mijn ergotherapist, wij gaan omgeving bestuuringen bespreken.

Daarmee kan men dit helpt om telefoon te gebruiken en nrs en de radio of TV in te schakelen en het kan deuren en gordijnen ook openen.

Wij gaan ook het bed bespreken, er schijnen er twee dingen te zijn die me enorm zouden helpen.

Men kan de knieën opheffen dit zouden betekenen dat mijn houding en positie in bed beter zouden zijn.

Heb dit gehoord van Mathilde dat het mogelijk is om een bed te krijgen dat op het hoofdeinde omhoog gaat en ook kantelt en met de knieën omhoog kan je goed zitten.

Dit zou een grote innovatie in mijn leven zijn en ook voor Richie wij zullen zien of Johanneke zegt morgen dat het mogelijk is.

Het is nu 17.40 en de zon is er opeens uit, het is een uitzonderlijk koude dag, met een bittere wind en tot nu toe slechts een gerucht van de zon.

Nu is het bijna 19 p.m. en de zon schijnt nog steeds en onmiddellijk is alles veel beter.

No comments: