Tuesday, July 13, 2010

Het Is Slechts Zakelijk.












Francis Bacon

http://nl.wikipedia.org/wiki/Francis_Bacon_%28schilder%29

Het is reeds 13 uur, de dag begon met heftige spasmes, het voelde alsof ik met geweld werd op en neer getrokken in het bed.

Één minuut waren mijn armen pijnlijk en het volgende minuut voelde het alsof ik een enorme trap kreeg.

Na mijn arm oefeningen vroeg ik Richie om mijn been massage en oefeningen te doen, vroeg hem ook of hij de katheter zak leeg haalde.

Hij keek en zag dat er bijna niets in de zak was, aanvankelijk scheen alles ok te zijn, maar toen hij mijn been oefeningen wilde doen, zag hij een lekkage.

De katheter begon langzaam uit te glijden, gelukkig kon Richie het terug doen helaas was er al een lekkage.

Richie haalde mij meteen uit bed en naar de badkamer, eerst op de wc en daarna onder de douche, het was uitstekend om vroeg onder de douche te gaan, voelde goed.

Was fijn dat alles zo snel en goed werd geregeld, eenmal terug in bed deed Richie eindelijk mijn been oefeningen, daarna kreeg ik mijn laptop.

Kreeg een out of office mail van Harm, van Welzorg dat hij op vakantie was van 9 juli tot 8 augustus.

Heb nu heel lang gewacht op Harm en hoopte dat hij snel mijn arm steunen zal aanpassen, zeker toen Michelle mijn ARCA voorziening adviseur op 21 juni belde

Toen zij vroeg of de arm steunen gedaan waren en was verbaasd wanneer ik nee zei, zij zei dat zij had gedacht het zoude tijdens haar vakantie gebeuren.

En dat was al begin juni.

Tot nu toe heb ik niets meer van haar gehoord, of Harm hier gezien om de aanpassing te doen.

Heb gewacht met veel pijn en ongemak, op de arm steunen, zodat ik hen kan gebruiken en niet zelf mijn armen en schouders zelf moet steunen.

Dat was zeer onplezierig, voor een tijd dacht ik eigenlijk dat de pijn en ongemak de progressie van mijn MS was, gelukkig heeft Richie's aanpassen mij overtuigd
dat het gebrek aan arm steun was.

Heb net mijn case manager bij ARCA een mail gestuurd om mijn teleurstelling te beschrijven en het feit dat ik sinds het eind van vorig jaar zo lang heb gewacht.

Mijn case manager belde mij en stelde voor at zij en mijn voorziening adviseur Michelle hier komen volgende week om de situatie te bespreken.

Het was bewolkt en aangenaam koel aan de begin van de dag wat heerlijk was voor de verandering, nu is er weer zon en blauwe hemel, ik hoop dat het niet te veel warmer word dan nu.

Ga mij niet opwinden over bureaucraten, ga in plaats daarvan genieten van vandaag.

Ga mezelf steeds weer herinneren wat Richie altijd zegt en dat is dat het slechts zakelijk is en
niet persoonlijk is, dit helpt mij enorm in vervelende situaties.

Zoals Richie altijd zegt ´´ neem het niet persoonlijk dan kan het je niet kwetsen´´

No comments: