Sunday, July 04, 2010

Hoera Voor Het Leven, Mijn Leven En Mijn Onverbloemde Waarheid.











Cobra.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Cobra_%28kunst%29

http://www.cobra-museum.nl/

Het posten van die foto's van mij eergisteren was vrij eng, ben blij dat ik desondanks toch besliste om de foto's te posten.

Voor een ogenblik alvorens ik het besluit nam wilde ik Richie foto's laten nemen, die niet alles zouden tonen.

De gewilde foto's zouden niet laten zien hoe mijn lichaam vervormd is geworden, maar tezelfdertijd mij laten zien.

Gerealiseerd dat wat dit deed, wat een mythe construeerde, dat niet mij is, niet echt mij, waar dit blog over gaat.chaam,

Plotseling voelde ik mij als de Wizard of Oz, die zich achter rook en spiegels verbergt, wist meteen dat ik dit niet dat kon en wilde doen.

Hoe kon ik open zijn over wat met mij gebeurt en tezelfdertijd mijn foto's mooie maken.

Het was eng om de foto's te posten, maar zodra ik het had gedaan voelde ik mij veel beter, voelde goed om eerlijk te zijn.

Het was gemakkelijker voor mij om eerlijk over wat ik mee maak te schrijven, dan foto’s te posten.

Grappig dat, alsof ik het geheim houd dat het een verschil zou uitmaken over hoe mijn lichaam is deze dagen

Ben blij dat Richie mij eraan herinnerde dat ondanks alles dat ik nog mezelf was.

Dat ondanks alles wat deze afschuwelijke MS heeft gedaan, dat ik nog leuk ben en nog zeer mijzelf

Alles was meteen duidelijker voor mij, realiseerde opeens de waarheid van jezelf zijn.

Het is werkelijk wat niet van belang hoe ik u it zie en wat de ziekte met mij doet, omdat het belangrijkste ik, de mens is.

En dat is mijn verstand, mijn humeur, mijn mentaliteit en mijn emoties en mijn wils kracht.

Ben blij dat ik de foto’s op mijn blog deed, het heeft mij duidelijk gemaakt wat voor mij werkelijk belangrijk is, de foto's hebben enorme geholpen.

Deze eenvoudige actie heeft mijn leven makkelijker voor mij gemaakt, mijn leven is verduidelijkt, kan mijn leven nu vieren en van genieten zonder mijn tijd met onbelangrijke dingen te verspillen.

Het is het leven dat voor me belangrijk is, niet de etalage, het was interesseert te zien dat ondanks dat ik zo ziek ben met MS, dat ik nog mijn foto's wilde mooier maken, alsof iedereen zou verwachten dat uitzie als een model.

Hoera voor het leven, mijn leven en mijn onverbloemde waarheid.

No comments: