Saturday, July 17, 2010

Gisateren Was Een Moeilijke Nacht.









Ferdinand Desnos.
1901-1958.


Het was een moeilijke nacht vorge nacht op de een of andere manier kon ik niet goed in slaap vallen

Het was misschien niet de meest rustgevende nacht ooit, vooral aangezien het me uren koste om in slapen, gelukkig ging Richie naar de wc om naar het toilet te gaan en ik vroeg hem voor THC dat de truc deed en mij liet in slapen.

Ik had één mooie droom dat ik in een schitterende tuin met een zwembad was waar al mijn mooie blog vrienden waren.

Ik wilde heel graag met hun werkelijk spreken, de eerste persoon die ik zag zodra ik binnen liep was Stephany.

Zodra ik met spraak was mijn droom beëindigd en ik was waker met uiterst pijnlijke armen.

Ik was zo teleurgesteld over mijn droom had zo gewild om met iedereen te spreken, alhoewel ik wist dat het een droom was, wilde slechts dat het langer duurde.

Jammer aangezien het een zeer prettige droom was, dit gebeurt mij telkens wanneer ik iets zeg tijdens een droom dan ben ik meteen klaar wakker weer.

Dit maakt mij bewust dat ik moet zoveel mogelijk van alles genieten voor wat het is terwijl ik het kan doen, grappig hoe ondanks dat ik het ogenblik wil grijpen en van het genieten ik nog vaak vergeet om het echt te doen.

Haat dat elke ochtend wanneer ik mijn armen wil ontspannen worden zij onmiddellijk stijf en beide armen zijn meteen strak gevouwen over mijn borst.

Uiterst pijnlijk en zeer moeilijk om ze apart te krijgen, was een groot geluk dat ik in slaap kon vallen telkens als ik waker was.

Verstuurde een mail naar vrienden die wij hier en elders kennen om hun te vertellen wat Richie had ontdekt.

Ik vroeg om steun en bezoeken van mensen die in Amsterdam leven, heb veel e-mail gehad en een veel onverwacht telefoon gesprek met een vriendin die ik niet in jaren heb gezien.

Zij wil hier komen om mij even te zien, zou briljant zijn om haar opnieuw te zien, ik heb haar het laatst in 2005 gezien, ongelooflijk te denken dat dit reeds vijf jaar geleden is.

Tot ik verhuisde zag ik haar zeer vaak, soms dagelijks te zien in haar leuke kleren winkel Shuga op de Haarlemmerdijk.

Zag haar niet vaak vanaf 2000 toen wij verhuisden, ik ben zo opgetogen dat Ionie hier spoedig zal zijn.

Ik ben zeer gelukkig bij het perspectief op haar opnieuw te zien, met sommige mensen maakt het echt niet uit hoelang je elkaar niet heb gezien.

Het horen van haar stem op de telefoon nam mij terug naar de dagen op Haarlemmerdijk en koffie en lange interessante gesprekken met Ionie in de winkel en die over vele bezoeken konden gaan.

Kan bijna niet wachten om haar opnieuw te zien.


2 comments:

Anonymous said...

Leuk Herrad, dat je weer contact hebt met een 'oude' vriendin! Bij sommige mensen maakt het inderdaad niet uit hoelang je elkaar niet gezien hebt.

Gr. Sendie

Herrad said...

Hi Sendie,
Het was erg fijn om Ionie weer te zien en wat de dag nog beter maakt was in contact komen met jou.
Twee vrienden! Een nieuwe en een van vroeger echt heel fijn voelde mij zo goed zaterdag en kan je niet voldoende bedanken voor je eerste reactie 'it made my day'
Hoop dat vandaag een fijne dag is voor je.
Liefs,
Herrad