Saturday, October 30, 2010

Spike Was Over De Maan.


 
George Grie.

Lost Beauty of Disharmony
The perception of other cultures advanced by Surrealism and its various offshoots may be separated into an aestheticized, romantic and highly idealized vision on the one hand, and an anti-idealist, transgressive, materialist notion on the other - what Krauss terms a ‘soft’ and a ‘hard’ primitivism respectively (Krauss 1984). Whilst the way in which the Surrealists used primitive artefacts and ideas can be seen to be subversive in its intentions, the work of the two dissidents, Leiris and Bataille, take this radicalism one step further by grounding it in a more rigorously informed perception of non-Western culture. If Leiris’s writing can be seen as a subversion of traditional anthropological theory, Bataille’s work subverts all methods of sociological analysis. The two may be characterized by an essential reflexivity - by a refusal to confine the study of anthropology to non-Western or exotic culture: instead both ‘ethnograph’ their own cultural realities. In so doing, any distinction between sociology (as the study of industrialized societies) and anthropology (as the study of non-Western societies) dissolves.
George Grie,  October 1998

http://en.wikipedia.org/wiki/George_Grie

Ben begonnen om Urispas tabletten te slikken 1x3 per dag, zij zijn voorgeschreven door mijn huis arts; zij zijn voor tegen blaas spasmes.

Zij schijnen reeds vrij goed te werken, aangezien ik een vreedzame nachtrust had vorge nacht, gelukkig waren er geen dronken mensen die ons  weer de hele nacht wakker hielden.

Goed om zonder problemen in slaap te vallen, ook goed om tweemaal opnieuw in slaap te vallen, toen ik een paar keer wekte.

Spike stond bijna geduldig te wachten bij mijn bed voor zijn 5 minuten ochtend knuffel op het bed met mij, de manier hoe hij het doet is erg lief.

Hij wacht tot wij klaar zijn met het doen van arm en been oefeningen en dan gaat hij pipen wanneer er niet meteen actie gebeurd en hij word op het bed geplaatst.

En ja hoor, zodra wij waren klaar begon Spike ted piepen en te proberen om op het bed te komen, zodra hij op het bed was, heeft hij zjich tegen mij gedrukt zodat ik hem kon knuffelen en zijn borst en onder zijn rechte oor kietelen.

Na een ogenblik of twee begint hij mijn handen voor 5 tot tien minuten zeer ernstig te likken, dan wilde hij weer van het bed af en spelen met zijn nieuwe speelgoed spelen.

Had de brief van de Dieren Kliniek in Utrecht met bevestiging van de afspraak op Vrijdag, 12 Oktober.

Een vriendin, Cecile zal  op 12 Oktober  om 12.00 hier zijn om mij een drankje en een sandwich te geven, ik zal iemand anders vragen om rond 10.00 voorbij te komen om mij een drank en wat fruit te geven.

Het goed om een backup te organiseren voor het geval dat iemand niet  kan komen, de afspraak is drie uren en plus reistijd, dus verwacht hen thuis rond 15.00 tot 15.30.

Goed te zien dat de zon probeert de zon nu te schijnen, wat een zeer prettige verandering is, zal genieten van de middag, en de honden met hun nieuw speelgoed.

Zij lopen rond gelukkig hun speelgoed te schudden tot zij piepen, Spike was over de maan en liep vroiljk rond met Marleen.













No comments: