Saturday, October 16, 2010

Friday, 15, October, 2010. Zal Doen Wat Nodig Is .

 

Foto van mij in Augustus, 2008

Vreemde dag vandaag, donker en saaie regenachtige dag buiten, moest het licht aan doen om 10.00 uur.

Had goed geslapen alleen niet lang genoeg, was net licht toen ik ontwaakte en helaas kon ik niet opnieuw in slaap vallen, ook al had ik prettige fantasieën.

Kon niet een paar uren extra slaap krijgen, de fantasieën waren leuk zoals het drijven in een rivier in een roei boot met Richie.

En in een licht toren,  op de licht straal van het licht kijken hoe over het wilde  water speelde, was zeer goed.

Mooie fantasieën maar geen slaap, zelfs niet voor een seconde, haat dat telkens als ik bijna ontspannen ben, gaan mijn arm spieren enorm aanspannen en klampen zich vast over mijn borst.

Dan moet ik even hard werken om mijn vingers uit te streken en mijn armen weer naast mij te doen.

Wanneer ik totaal wakker ben word de gehele cyclus herhaald, elke keer zodra ik ontspann beginnt het opnieuw, dan beginnen mijn benen ook om bijna zachte te trillen met spasmes.

Uiteindelijk lag in bed te ontspannen en te genieten van een strand in Trinidad dat prettig was.

Mijn armen waren zo pijnlijk en stijf dat het mij een hoop werk heeft gekost voor dat ik ze uiteindelijk bhuiten het dekbed kreeg.

Zodra Richie mij hielp om mijn rechte arm uit te streken, kon ik de papagei boven mijn bed vast houden en mijn arm oefeningen beginnen.

Mijn armen worden de laatste tijd ongelooflijk pijnlijk, vooral wanneer ik buiten ben, dat  betekent dat ik moet hard werken om ergens tec komen.

Niet had gedacht dat mijn armen nu al een probleem zouden zijn, maar dat vgebeurd telkens met deze vreeslijke ziekte

Heb het reeds Johanneke gevraagd over andere manieren om de rolstoel te sturen, goed om  nu in actie te komen aangezien deze dingen maanden hier vergen en ik wil niet binnen blijven zonder een gepaste rolstoel.

Zal doen wat nodig is om mobiel te blijven en gelukkig te zijn.
















No comments: