Sunday, October 17, 2010

Beetje Zon Voor Zondag.



Onbekende Kunstenaar.
Zeer goed geslapen vorge nacht, zelfs erin geslaagd weer in slaap te vallen opnieuw vanochtend, toen ik sneller wakker was dan ik wild.

Het vragen aan Richie om de ramen te sluiten, zodra de koude lucht niet meer in de slaapkamer kwam was het gemakkelijk om weer te slapen.

Dit is altijd een zeldzame gelegenheden, dat wanneer het voorkomt geniet ik enorm ervan.

Voel mij nu vrij ontspannen, jammer dat het niet gewoon en eenvoudig is, en iets dat vaker gebeurd
Realiseerde voor MS nooit dat het zulk een zeldzame gebeurtenis was,  wist  niet dat het ontspannen van mijn lichaam ook een zeldzaam voorkomen zou zijn.

Wanneer ik de knoop op mijn bed indruk zodat het voeteinde en dan het hoofdeinde van het bed omlaag gaat zodat ik kan slapen, kan ik mezelf niet uit uit strekken en ontspannen.

Ik dacht nooit dat mijn lichaam niet zeer of helemaal niet zou kunnen ontspannen, dat had ik nooit bedacht, zeker niet toen ik net werd gediagnostiseerd.

Ik kan niet mijn benen bewegen of mijn romp, zo moet ik liggen waar Richie mij heeft geplaatst, kan nietmaal een been strekken of het aanspannen en ontspannen.

Mijn manier om te ontspannen is in slaap te vallen en te hopen dat ik niet te pijnlijk wakker word of mijn lichnaam word ‘wild’, letterlijk, mijn vingers staan strak en klemmen zich aan elkaar.

De handen gaan in strakke vuisten en zijn zeer moeilijk recht te maken, dan beginnen heel zacht mijn benfen te trillen en de benen beginen omhoog te schoppen.

Het ontspannen gebeurt dagen slechts in mijn hoofd, ik probeer om de sensaties te negeren  die door de zenuwen worden veroorzaakt en die de signalen overbrengen.

Rare berichten en verkeerde berichten, door elkaar gegooide berichten, de zenuwen brengen alles door elkaar en tezelfdertijd zodat het voelt raar, het is geen wonder dat het zo vreselijk voelt en niet kan worden gecontroleerd.

Denk dat als de onderzoekers kunnen uitwerken wat de oorzaken zijn van deze rara en verkeerde berichten dan zouden zij snel een oplossing kunnen vinden voor dieze vreeslijke ziekte.

Het controleren van de zenuw berichten zou zeker MS kunnen veranderen en ons allen beïnvloeden, wat een prachtige fantasie één waar ik vaak van geniet.







No comments: