Wednesday, December 08, 2010

De Tijd Terug Draaien.



Joseph Minton.

Voor iemand als ik haat dat de zomer over is en de herfst begint,  houd ik van de maand van December.

Ik wens dat de dagen van December  veel langzamer overgaan, jammer dat  dit niet mogelijk is.

De tijd gaat voorbij zoals  elk jaar, het is enkel onze waarneming en de tijd doet niets.

Ik had online een blik voor definities van tijd en vond dit op Wikipedia:

‘’Among prominent philosophers, there are two distinct viewpoints on time. 

One view is that time is part of the fundamental structure of the universe, a dimension in which events occur in sequence

Sir Isaac Newton subscribed to this realist view, and hence it is sometimes referred to as Newtonian time.

Time travel, in this view, becomes a possibility as other "times" persist like frames of a film strip, spread out across the time line. 

The opposing view is that time does not refer to any kind of "container" that events and objects "move through", nor to any entity that "flows", but that it is instead part of a fundamental intellectual structure (together with space and number) within which humans sequence and compare events.


This second view, in the tradition of Gottfried Leibniz[4] and Immanuel Kant, holds that time is neither an event nor a thing, and thus is not itself measurable nor can it be travelled.

Ray Cummings, an early writer of science fiction, wrote in 1922, "Time… is what keeps everything from happening at once", ‘’

Wikipedia zegt ook:

‘’Time keeping is so critical to the functioning of modern societies that it is coordinated at an international level.’’


Het is interessant om te zien dat mensen hebben besloten dat de tijd moest worden gemeten en  besloten hoe en wanneer dit te doen.

Schijnt mij dat onze waarnemingen in het beslissen van vele dingen zeer belangrijk zijn, de tijd en ons leven  enkel onze waarneming zijn.

Aangezien ik zo gehandicapte door de snelle vooruitgang van mijn Primaire Progressieve MS  ben ik zeer geïnteresseerd in waarneming geworden.

Realiseer meer en meer dat hoe ik de wereld rond om mezelf waarneem #een reusachtig effect op mijn leven heeft.

Als ik positief ben is alles positief, maar als ik negatief ben is alles negatief en ik kan geen goed in  niets zien.

De tijd is iets anders dat beïnvloede ik ook met  mijn waarneming,  soms lijkt de tijd te vliegen en soms kruipt het.

Nu ik ouder ben en vele dingen heb ervaren, schijnt de tijd versneld te zijn maar ik weet  dat het komt vele gebeurtenissen  nu bekend zijn.

 Zo is mijn kennis uitgebreider en daarom schijnt de tijd nu sneller om te gaan, veel sneller dan toen ik 5 jaar oud was.

Mijn waarnemingen zijn belangrijk voor hoe ik ben, hoe ik over het leven en alles voel.

Ik verkies om een positieve waarneming te hebben en het leven voelt  veel beter voor ij



No comments: