Tuesday, December 21, 2010

Winter Solstice, Het Begin Van De Winter.


Giacomo Balla.

http://en.wikipedia.org/wiki/Giacomo_Balla

Vandaag is de Winter Solstice en het begin van de Winter, de kortste dag en de langste nacht en dan langzaam maar zeker zullen de dagen langer worden                       
Houd van deze dagen van December, word altijd vrij opgewekt zodra het 19 December is.
  
21 December is ook een favoriet, vind het fijn hoe het donker is om 16.30 en de kwaliteit van de stilte.

Er zijn geen vogelgeluiden in de ochtenden; de enige actieve vogels zijn Blauw en Koolmezen op de vogelvoeder.

Helaas zagen wij niet de MaanVerduistering, het was vlak vóór dageraad vanochtend en was waarschijnlijk niet zichtbaar omdat vorge nacht bewolkt was.

Ik werd gewekt door de telefoon vanochtend van iemand die ik een e-mail stuurde voor Jacky, zijn 14 maand oude Jack Russell, de eedn nieuw huis nodig heeft.

Wij zouden moeten wachten tot andere mensen hem en zagen, ala zij hem niet nemen, kunnen wij hem hebben.

Wij denken dat de andere mensen hem zeker zullen nemenen dat deden zij ook.

Droevig voor ons maar goed voor Jacky aangezien hij een nieuw huis met een tuin en twee kinderen krijgt.

Moet verder zoeken op Internet naar een nieuwe maatje voor Marleen, hoop wij vinden een aardige kleine hond spoedig, aangezien Marleen zeer droevig is.

Wanneer Richie haar nu naar het park neemt, wil zij met elke hond spelen; Marleen is altijd vriendschappelijk met andere honden geweest, maar nooit veel met hen willen spelen aangezien zij haar eigen speelkameraad had.

Ondanks mijn droefheid over Spike en de vooruitgang van mijn MS kan ik het niet helpen maar geniet van dit tijd van het jaar.
  
Ik hoop op een paar meer Zonnestilstanden en  Kerst am te genieten, verheug mij optimistisch op het nieuwe jaar.





          

No comments: