Friday, December 17, 2010

Veel Sneeuw.


Airplane Synchromy in Yellow-Orange
.
Stanton  MacDonald Wright.

http://en.wikipedia.org/wiki/Stanton_MacDonald-Wright

Wekte vandaag tot massale hoeveelheden van sneeuw, moet de hele nacht zijn gevallen,  Richie zegt dat het, tot medio kalfshoogte diep is.

Veel dikker dan in vele jaren hier,  Richie was  van plan naar drie winkels vandaag te gaan om al onze boodschappen te halen.

Naar de Oosterse supermarkt in de Nieuwmarkt, de goede Marokkaanse winkel in Bos en Lommer en de Oasis winkel dicht bij ons.

Een grote verrassing dat er nu weer sneeuw is en zo zeer veel ook, ongelooflijk hoeveel er is en het lijkt alsof het lange tijd hier zal zijn.

Mijn eerste winter hier in Amsterdam in 1981, was er sneeuw vanaf November tot Maart en het was ongelooflijk koud ook.

Ik wens dat het weg gaat  overnachts zoals het normaal ook doet, dit keer denk ik dat de sneeuw hier voor lange tijd zal zijn.

Ben benieuwd of  iedereen hier kan komen op Zondag voor onze feestje, ook die  met de bus en trein hier naar toe komen.

Ik hoop Richie neemt de honden naar het park vandaag, Spike kan warm verpakte mee in de fiets tas.

En zal grote pret hebben staanend in zijn honden rolstoel en blaffen terwel hij  toekijkt hoe  Marleen speelt in de sneeuw.

Spike is zeer helder en werkelijk geinteresseerd in alles om hem hem,  hij heeft elke hond buiten geantwoord die hij of op de straat heeft gezien of gehoord.

Ben blij hij is zo helder en nog pret kan hebben wanneer hij zo ziek is, maar op de een of andere manier ben ik ook niet verrast.

 Aangezien hij altijd zoveel pret maakt en elke situatie in een spel kan veranderen.

Wij zijn in sommige opzichten hetzelfde, allebei willen wij van alles genieten waar wij kunnen genieten.

En genieten op onze eigen manier,  ik ben ik zeker dat ik straks weer zal huilen over Spike.

Maar voor nu heb ik een glimlach op mijngezicht ik aangezien ik hem hoor blaffen in de woonkamer.

Dat is mijn Spike.



No comments: