Wednesday, December 15, 2010

Dat Is Het Leven.




 Abendstimmung in der Campagna.
 
Wilhelm Oswald Gustav Achenbach. 

Sociaal Realisme.

Vandaag is het duidelijk dat wij  moedig moeten zijn wat Spike betreft, hij kan nu niet veel meer doen, en nu kan hij zich slechts met reusachtige moeilijkheid voort bewegen.

Hij probeert nog  steeds zijn best te doen om zich rond de woning te bewegen en op de een of andere manier lukt het hem ook.

Door continu opnieuw op te staan en te wankelen voor een paar stappen en dan neer  te storten om vervolgens opnieuw opstaan tot hij zijn doel bereikt heeft.

Wij allebei hebben veel gehuild vandaag, wij haten de gedachte van vaarwel te zeggen aan onze liever kleine hond, maar het is duidelijk dat het nu een geval van wanneer is en niet meer of is..

Richie heeft Spike op mijn bed gezet vanmiddag, dat was de eerste keer in een maand, omdat hij niet meer veel tijd in onze bedden door kan brengen, hij verkiest tegenwoordig de koele vloer.

Vanmiddag was zeer speciaal, Spike heeft mijn handen zeer zorgvuldig en zacht af gelikt wat zo ongelooflijk lief en vertederend was.

Moeilijk om droge ogen te behouden wanneer ik schrijf over Spike, hij is nu dichtbij mij in de woonkamer is komen liggen stil uitgerekt op de vloer.

Zulk een mooie hond, toen ik een nootje at ging onmiddellijk zijn hoofd van de vloer af en hij bekeek mij en wilde ook een cashewnoot.

Wat een  hond, hij verliest zijn kracht en zijn sterkte, maar is nog zeer bewust van zijn omgeving en wil absoluut een deel van het allemaal zijn, en eist ook zijn aandeel van alles.

Dat is onze mooie hond Spike.

No comments: