Friday, June 15, 2012

Concentreren Op Genieten van Het Leven.



Marleen, Cyril, Tina
        
 
Hier is een weer een grijze dag, het weer in Engeland is afschuwelijk, ze ervaren hoge winden en stortregens.

We krijgen  hoge wind en regen, plus het is koel genoeg om de verwarming  in de ochtenden en avonden aan te zetten.

In de nacht ben ik meerdere malen plotseling wakker en elke keer waren mijn armen strak over mijn borst en mijn nagels de graven in de palm van mijn hand.

Geen wonder dat ik wakker werd, en elke keer dat het gebeurde duurde het eeuwen om mijn armen naarst mij te krijgen.

Mijn rug is steeds meer vervormd, het is moeilijker om mij recht op te zitten; Ik heb het niet zoveel gemerkt  in de rolstoel.

Dat is dankzij de uitstekende ondersteuning die ik krijg in de rolstoel, die ik niet heb in bed, dus ik moet regelmatig veerzet worden.

Ik heb geniet van de voetbal; het heeft mij uit mijn situatie genomen en mij iets anders gegeven om op te richten.

Dat is goed al de stress van het moeten vechten voor alles heeft my te veel gekost.

Ik ben voortdurend bezig om te proberen dat iets gebeurt of ik ben aan het wachten tot het eindelijk gebeurd.

Bijvoorbeeld heb ik gewacht voor Kees van Roekel van Welzorg om terug te komen sinds het begin van maart.

Plus ik wacht om te horen hoe de nieuwe aanvraag voor het oog gestuurde software het doet bij de zorgverzekeraars Agis/Achemea.

Het nieuwe aanvraag werd gemaakt na een afspraak met Dr. Janneke Stolwijk en mijn ergotherapeut, Maurits, te bespreken waarom de aanvraag zo slecht afgelopen is.

Het advies dat ze eerder had opgenomen met de eerste aanvraag voor Seetech was niet bijgewerkt dus ze beloofd een nieuwe schrijven.

Ze schreef een nieuwe advies, dat ik het nodig had om de omgeving’s besturing, de IPaq met Seetech te besturen, om dat ik kon niet langer het touchscreen of de knop gebruiken.

Mijn zorgverzekeraars zag niet de noodzaak van mijn drie woordenboeken, Engels Duits en Nederlands, dus ik moet nu het Duitse woordenboek zelf kopen

Ik was verbaasd om te worden geïnformeerd door de verkoper van RTD Het Dorp dat de Duitse woordenlijst alleen €158 kost.

Ik dacht dat het ging om meer, vreemd dat mijn zorgverzekeraars zo een sterk bezwaar maakte tegen deze grote uitgaven.

Wat is vooral vreemd over de bezwaren is het feit dat zij zeggen zij zullen helpen mensen om hun kwaliteit-van-leven te handhaven.

In mijn geval betekent dit om te kunnen communiceren in drie talen, zoals ik werd opgevoed niet Duits en Engels, en ik mezelf Nederlands geleerd toen ik hier in 1981 verhuisde.

In mijn geval telde dit niet,alles wat ze ïnteresseerd was in zo weinig mogelijk uitgaven.

Ze hadden ook bezwaar tegen de stemherkennings software, ik denk dat dit ook te duur voor hen wat, vreemd om dat het slechts €150 kost.

Ze waren muggenzifterij over €308 dat is waarom ze de aanvraag afgewezen hebben van HES, in november vorig jaar.

Ik ook nog niet nog steeds gehoord van de gemeente wanneer ze de airco installeren, die ik zo hard nodig heb.

Het beste wat ik kan doen is om te proberen het allemaal uit mijn gedachten te zetten en mij te concentreren op het genieten van het hier en nu.



No comments: