Saturday, June 30, 2012

Hoezo Wordt Het Immorele Gedrag van De Rijken Getolereerd.

Endre  Nemes
http://en.wikipedia.org/wiki/Endre_Nemes  


Vandaag voel ik me een stuk beter dan ik mij en een tijdje niet heb gevoelt, Richie heeft gezegd dat ik beter en gelukkiger uitzag.

Het weer heeft een grote rol in dit, het is vandaag een veranderlijk dag met bewolking maar voornamelijk zonnig met veel mooie wind.

De wind houdt me gelukkig, want anders zou het zeer zwoel zijn, zoals het was op woensdag, toen het werd het zo benauwd dat ik kon niets doen.

Mijn linker wijsvinger, mijn enige middel van typen functioneerde niet; het voelde alsof het stroom stond door de hitte.

Gelukkig was donderdag en vrijdag genoeg beweging van de lucht, om me redelijk cool te houden.

Ik ben de nieuwste bankeren schandaal met Barclays bank en vele anderen aan het volgen; ze lijken te hebben de percentage van de rente aangepast voor hun eigen voordeel.

Een of andere manier ben ik niet verbaasd over dit meest recente bewijs van frauduleuze en corrupte gedrag in de bancaire sector.

Ik heb niet geloofd voor een moment na de ramp van Lehman Bros, wat de financiële crisis heeft een gang gezet; dat zij hadden hun bedrijven schoongemaakt, en dat zijn nu alles legaal deden.

De enige crisis die er werkelijk is, is een crisis van de rijke die willen zelfs rijker worden en iedereen moet hiervoor betalen, zodat ze hun bankrekeningen kunnen vullen.

Ik was zeer geamuseerd onlangs door David Cameron, de Britse Minister-president, die een zondebok van de comedian Jimmy Carr vanwege zijn fiscale regelingen maakte.

Blijkbaar heeft Jimmy's financiële adviseur hem het advies gegeven om te worden betaald via een offshore bedrijf om zijn belastingaanslag te verminderen, David Cameron noemde dit als immoreel.

Wat heel vreemd was, is dat hij geen woord over Gary Barlow belasting ontduiking spraak, Gary werd ook betaald via offshore bedrijven, ik vraag me af of dit niet gebeurde omdat hij een conservatieve lid, die waarschijnlijk hen gulle donaties geeft.

Het is een beetje rijk iemand te beschrijven als immoreel, special wanneer het afkomstig is van een man wiens familie lijken te hebben nooit hun belasting te hebben betaald.

Het schijnt dat de Cameron's grote rijkdom was gemaakt in offshore belastingparadijzen, dit betekent dat ze hun belastingontwijking sinds jaren,  en enorm van hebben profitert, misschien al drie generaties.

Het doel me afvragen wie is echt de immorele hier; ik kies voor David Cameron en zijn familie.







































                                                                                                                                       .
















No comments: