Monday, June 18, 2012

Een Grote opluchting.

 

Roland Penrose 





Tijdens de nacht was er een plotselinge luide storm, gevolgd door een stortbui van regen.

Ik heb geprobeerd om weer te slapen dit was moeilijk, maar op een of andere manier ben ik erin geslaagd, alleen om ergens later weer wakker te worden en dit keer voel ik mij erg slecht.

Ik was nog half in slaap en het kostte me een tijdje om te beseffen wat het probleem was, toen besefte ik dat ik probeerde te plassen en dat kon niet.

Niet met een katheter, op hetzelfde moment begon ik mij echt warm te voelen alsof ik ging barstte in vlammen.

Richie kwam zodra ik hem riep; hij ging onmiddellijk om een van de zoute zakjes gebruikt voor het spoelen van de katheter te halen.

De inhoud ging en kwam weer zonder problemen uit met geen enkel probleem, Richie heeft opnieuw de katheter zak vastgemaakt, er was echter nog steeds geen stroom van urine.

Ik was nog steeds niet goed, Richie haalde en nieuwe katheter zak, hij trok de oude zak acht en heeft de nieuwe aangesloten.

Direct stroomde de urine en mijn probleem werd opgelost, dat was letterlijk een enorme opluchting voor mij.

Verbazingwekkend lukte het ons om weer te slapen, vanmorgen vroeg ik Richie hoe laat het was toen ik hem riep, hij vertelde me dat het was net voor vijf uur.

Terug denkend moet het zijn geweest dat de behoefte om te plassen, was de rede dat mijn benen zo heftig tekeer gingen.

Het was dus laat toen het begon en ik was te moe, dat ik mij herinner dat mijn laatste gedachte was geweest dat het mij niet kon schelen wat de benen deden ik ging slapen.

Marleen die op mijn voeten had geslapen besloot ze had genoeg  gehad en sprong uit mijn bed, om met  Richie samen in zijn bed met de andere twee honden te slapen.

Wat een nacht, dankzij het snelle denken van Richie's werd het probleem opgelost binnen minuten.

Richie is nu net terug van de huisarts; met nieuws dat zijn pijnlijke schouder gelukkig is slechts een gevangen zenuw waarvoor hij anti-inflammatoire geneesmiddelen heeft gekregen.

Toen ging hij naar de apotheek om het recept halen, hij kocht mij een cadeautje, die mij blij maakte, Richie gaf mij Nina Ricci douchegel, ik voel me zeer gelukkig zo verwend te worden, hij is echt mijn absolute schat.

No comments: