Friday, June 08, 2012

genieten van de momenten.

Alice Rahon


Vanmiddag had ik een aangenaam bezoek met mijn grote vriendin Anja; ze verraste me door ons een zelfgebakken wortel taart te brengen.

Het was heerlijk, werkelijk licht en pluizig met walnoten en een mooie suikerglazuur gemaakt met quark.

Dit was de eerste keer dat ik worteltaart gegeten had sinds de ’80 jaren toen een bekende een echt zwaar taart gemaakt heeft.

Dat was schrikten voor mij, ik kon nooit meer eten van dat soort cake, en dat is nu 26 jaar geleden.

Anja's taart was zo goed dat het zeker heeft eindelijk dat onaangename herinnering werd weg gewerkt voor mij.

Een zeer aangenaam bezoek met Anja, goed om haar nieuws te horen, zoals gewoonlijk ging de tijd te snel, het vloog door en voordat we wisten moest ze naar huis gaan.

Voordat ze vertrokken waren wij overeengekomen dat ze zou terug komen op bezoek op 29 juni, wat goed zal zijn.

Hopelijk heb ik al iets gehoord van de gemeente wanneer zij van plan zijn eindelijk de airco te installeren, ik hoop het woord voor december.

Anja dacht dat de antwoorden op de vragen van de onderzoeker waren zeer goed.

Mijn antwoorden waren kort en bondig, precies om niets aan hen te geven, geen ruimte om te proberen het anders te ïnterpreteren.

Natuurlijk was ik een beetje te optimistisch op woensdag denken dat ik een antwoord zou kunnen krijgen vandaag, wat was ik aan het denken.

Bureaucraten reageren niet zo snel, waarschijnlijk duurt het een paar weken voordat ik iets hoor.

Gewoon om zeker te zijn vroeg Anja me voor het brief van de rechter, die ze aandachtig ging lezen.

Daarna het zij opnieuw bevestigd, dat de rechter heeft de gemeente gezegd weg te gaan en te beoordelen hoe de airco te installeren, en niet weg gaan en beginnen met een nieuw onderzoek.

Aanstaande woensdag zou het een maand zijn sinds ik mijn beroep won, de gemeente van Amsterdam moet stoppen met tijd verspilling en de airco meteen te installeren zodat ik een beetje kwaliteit-van-leven tijdens de warmere maanden kan hebben.

Alles wat ik kan doen is niet te betrokken en gestrest zijn over het, niet gemakkelijk te doen, maar het is belangrijk voor mij om kalm te blijven zoals ik kan in de omstandigheden.

Ondertussen zal ik genieten van de aangename momenten, zoals de van vandaag evenals woensdag, beide mooie bezoeken door onze vrienden.








No comments: