Tuesday, June 26, 2012

Tuesday, 26 May 2012. ik wens ik kon nog genieten van de zomer.

Joseph Noiret
http://en.wikipedia.org/wiki/Joseph_Noiret

Vandaag is een dag van twee helften, van vroeg vanmorgen, is het weer een grijze ellendig bewolkte dag, niet een zomerdag.

Vanmiddag was het tijd om mijn kathette vervangen , het was een maand en twee dagen sinds de laatste wijziging, dit keer duurde het weer eeuwen.

Ik lag op de douche stoel voor wat leek te zijn uren, Richie kreeg het oude uit met geen probleem dat ik nauwelijks voelde, maar het krijgen van een nieuwe terug bleek te zijn een groot probleem.

Richie bleef proberen en proberen verschillende manieren voor het invoegen van een katheter, uiteindelijk stopte hij en hij haalde een andere katheter die ging bij zijn eerste poging erin, het was een dunner katheter.

Onze beproeving was over en Richie kon uiteindelijk verder gaan met me douchen en gekleed en terug in bed.

Na uren in de badkamer was het heerlijk om terug te komen in de slaapkamer en zien dat het was veel mooier buiten dan eerder in de middag.

Om zes uur waren de wolken  verdwenen, de lucht was blauw en het was mooi, ik hoop dat de temperaturen zullen niet te snel omhoog schieten.

Maar het is echt verbazingwekkend omdat het weer is vroege herfstweer geweest sinds mei en helemaal niet het soort weer die men verwacht te krijgen in de zomer.

Het voelt vandaag alsof het eind April of begin mei is, wanneer alles net begint in bloei te komen, in plaats van 26 juni.

De bomen rond ons hebben al gele bladeren, ik heb gehoord van vrienden dat bloemen niet hebben kunnen bloeien en andere planten geel zijn geworden.

Het voelt echt herfst in plaats van zomer, in sommige opzichten ben ik niet ontevreden over het  weer, omdat ik nog steeds niet heb gehoord wanneer de gemeente Amsterdam tot slot de airconditioning voor mij installeert.

Meestal is het uit mijn gedachten en dan zo nu en dan springt het terug in mijn gedachten, vooral wanneer het weer ziet alsof het warmer wordt.

Ik ben bang de temperatuur weg schieten van 18 ° vandaag tot in de 30s morgen, het gebeurt meestal zo hier en ik kan niet meer omgaan met het warm weer.

Droevig dat ik kan niet omgaan met warm weer, wat verschrikkelijk voor mij is, vooral omdat ik altijd heb gehouden van hete weer, ik ben tenslotte in Trinidad geboren, maar de hele leven tot nu aanbad ik de hete zomers.

Bij het eerste teken van goed weer zou ik meteen mijn korte broek en T-shirt aantrekken zodra ik thuis kwam van het werk.

Tegenwoordig wanneer het heet is voel ik me zeer ongemakkelijk, zo veel zodat ik verlang voor koel weer, dit kan zeker niet juist zijn voor een Trini, hoe ik wens dat ik kon nog steeds genieten van de hitte van de zomer.

No comments: