Tuesday, September 11, 2012

Nog Steeds Trots In Mijn Uiterlijk.

Roberto Matta.



Het is zeker steeds koeler nu dat zomer is verdrongen door het herfstweer.

Die ik zou meer van genieten wanneer ik kon naar buiten gaan, zelfs beter als ik zou mobiele zijn, dan zou ik geen problemen hebben dat het koeler wordt.

Omdat het weer is veranderd, moet ik over mijn T-shirt een lichte jas dragen om mij warm te houden en comfortabel.

Kleren zijn niet meer makkelijk voor mij  vanwege dat mijn handicap progressieve wordt, waardoor sommige items van kleding moeilijk zijn om mijn mij aan te kleden.   

Het is is een echt jammer, vooral omdat ik  kan niet langer een aantal  van mijn favoriete T-shirts meer dragen.

Voordat ik werd zo gehandicapten en gevoelig voor temperatuur, droeg ik graag dunne T-shirts zonder mouwen, zulke T-shirts die ik kan nu niet meer kan dragen.

Ik kan ook niets dragen dat is gemaakt van lycra,  in een rolstoel of in bed kan het niet worden aangepast.

Lycra kledingstukken zijn slechts goed te dragen door mensen die mobiel zijn; ze zijn niet goed voor rolstoelgebruikers, om dat  ze rijden op en niet mooi zitten.

Dat is een echte schande omdat deze dagen zo veel items van kleding zijn gemaakt in Lycra of bevatten het.

Het andere probleem wat gebeurde, was dat ik sommige kledingstukken niet kon dragen, totdat Richie uitgewerkt hoe mijn kleding het beste kon aangepast worden, zoals jeans.

In feite waren de meeste broeken niet geschikt om in een rolstoel te zitten, de taille hangt ter ver onder de taille, dit is niet prettige, en het is ongemakkelijk om zo te zitten.   

Nu worden alle broeken, toppen en jassen door onze goeie vriendin Anja, aangepast, zodat ze niet zou snel worden gescheurd door dat ik aangekleed wordt op de douche-stoel.

De meeste kledingstukken duren niet erg lang, wanneer ze op worden getrokken over het harde plastic oppervlakte van de douche stoel.

Kleren zelf aanpassen beter en ook niet zo duur, dan het kopen van aangepaste kleding op websites voor gehandicapte.

Evenals zijn mijn kleren veel aantrekkelijker dan de meerderheid van de kleding die zogenaamd worden ontworpen voor mensen met een handicap.

Het is een schande dat de meerderheid van de bedrijven die verkopen kleding voor gehandicapte mensen hebben geen echte empathie met hun cliënten.

Als ze dat werkelijk deden, zouden ze zich realiseren dat gehandicapt zijn, betekent dit niet dat men niet langer attractieve kleding wil dragen.

Ik geniet nog steeds van het dragen van leuke kleren, en ik geniet van het gebruik van parfum, oorbellen, kettingen en ringen, allemaal dingen van wie ik nog steeds van hou.   

No comments: