Monday, September 24, 2012

Een Mooie Begin Aan De Week.


Roberto Matta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Matta



 Wat een verschil een paar dagen kan maken, vorige week was de temperatuur  nog steeds in de onderste 20 ° en vandaag op maandag 24 September  voelt het als slechts 10 °.

De temperatuur is in feite 14 ° het ziet er gewoon ellendig uit omdat er ook veel regen is, wat een dag als vandaag maakt alles somber  uit kijken.

Richie heeft zijn regen pak aangetrokken en hij en de honden gaan naar het Rembrandt Park in de hoop op een uur spelen en lopen voor dat de regen te veel wordt.

Ik moest de microfoon even uitzetten totdat zij vertrokken waren omdat wanneer de honden blaffen, het altijd vreemde zinnen maakt en ik ben beu van het verwijderen van woorden toegevoegd door het blaffen van de bonden.

Matilda kwam om 14.00 voor mijn fysiotherapie sessie, die ging goed; alhoewel het is vreemd dat zij moet mijn rechterarm bewegen tijdens de oefeningen.

 Omdat ik kan mijn rechterarm niet meer zelfstandig bewegen, om ook iets te kunnen doen, tegenwoordig kan ik überhaupt niet viel doen.

We hadden plezier als we meestal doen tijdens deze fysiotherapie sessies, lachen en praten zoals we altijd doen tijdens de oefeningen,  voordat ze vertrok had ze een enorme knuffel met Cyril.

Matilda had net de deur dicht gemaakt, toen onze deurbel ging en het was Cecile die op bezoek kwam met een prachtig grote bos van oranje en paarse bloemen.

Ze zijn erg mooi en brachten zonneschijn in de kamer, wat vandaag buiten ontbrak,  niet lang na Cecile aangekomen was bracht Richie een aantal van zijn vers gemaakte aardappel latkes.

Richie maakte hen door raspen van aardappel, ui en toevoegen van fijn gehakte knoflook, Scotch Bonnet hete pepers en een beetje bloem, die hij goed gemengd.

Kleine pasteitjes werden gemaakt en in olijfolie gebakken tot krokant en gouden; het was fijn om ze te eten samen met Cecile.

Ze waren heerlijk te eten met citroen en gember thee, momenteel is dit onze favoriete fruit thee, mijn andere favoriet is Apple thee, de is verfrissend om te drinken.

Cecile vertrok na een zeer aangenaam bezoek, het was prachtig om haar te zien, ze zag er goed uit en toonde mij haar nieuwe laarzen, die zagen er goed uit.      

Ik verheug mij om Richie te zien wanneer hij terug is van het Rembrandt Park, ook om dat ik niet comfortabel zit, ondanks dat ik naar links helemaal weg gezakt ben, kan ik nog steeds schrijven met de Dragon spraakherkenning.

Ondanks het weer was het een uiterst aangename dag, een fijne bezoek van Cecile met een prachtige bos bloemen is een mooie manier om de week te beginnen.

  ging en

No comments: