Thursday, September 27, 2012

Een Fijne Dag.


Roberto Matta.

Het is echt een aangename dag met Richie's zus Aud hier op bezoek, zij
kwam  gisteravond vrij laat hier aan; het was echt fijn om ze weer te zien.

Toen de deurbel ging blaften de honden, ze werden nog meer opgewonden op het moment dat  Aud bij de deur van ons appartement was aangekomen.

We begonnen onmiddellijk te praten, het was zo leuk dat we tot veel later op waren dan we eigenlijk wilden, iedereen was  erg moe maar tegelijkertijd ook blij   

Richie gaf me mijn baclofen tabletten met vers geperst sinaasappelsap om 10.00 uur; hij had ook een heerlijke Pakistaanse honing mango voor mijn ontbijt.

Dan begon hij mijn rechterarm langzaam te bewegen , waarna we begonnen met het doen van mijn arm oefeningen, ik mijn linker arm en Richie mijn rechterarm.

Gevolgd door mijn been oefeningen evenals massage waarna Richie mij uit bed heeft gehesen en in de douche-stoel gezet.

Na een mooie douche, was ik gekleed, geparfumeerd en keerde terug naar bed om te wachten op de komst van de rehabilitatie kliniek arts en de wond verpleegster.

Milou, de wond verpleegkundige  bracht Dr. Janneke Stolwijk voor een second opinion, Richie rolde me iets naar links, zodat ze konden een goede blik op de wond krijgen.

Dr Stolwijk besloot dat ze zou  een stuk harde huid weg snijden, om dat het was  de redenen dat de wondgenezing zolang duurde, het was gedaan in seconden maar voelde veel langer.

Milou en Janneke gingen weer weg  na 15 minuten, waarvan de meeste tijd was besteed aan  praten en lachen, die echt mij heeft geholpen met wat er gebeurde.

Zodra ze weg waren, maakte Richie heerlijke knolselderij soep met knapperige croutons, die zeer goed was.

Aud bracht een selectie van Engelse kaas voor ons, die we proefden, er was  Shropshire, Blue Double Gloucester, Wensleydale, Lakeland  Cheddar en Red Leicester allemaal uiterst smakelijk.

Richie is net terug van de Turkse winkel  en kwam mij vertellen dat hij had een hele vis gekocht en vanavond zullen wij vis, friet en sla eten.

Het was fijn om onder de douche geweest te zijn en aangekleed om 12,00 en terug in bed klaar om te genieten van de hele middag met Aud en Richie en natuurlijk de honden.

Nu wil ik  een kunstwerk van Roberto Matta vinden op de internet en deze plaatsen op mijn blog, dan kan ik genieten van de rest van de dag.      


No comments: