Thursday, September 20, 2012

Een Drukke Dag.


 
Roberto Matta.




Vorige nacht waren wij snel in slaap gevallen wat heerlijk was, tot net na 03.00 de telefoon ging die ons meteen wakker maakte.

Deze dagen is het niet mogelijk voor mij om mijn arm uit van onder de dekens en snel uitgerekt om de telefoon op te nemen.

Het lawaai van het rinkelen van de telefoon stopte eindelijk en we allebei hebben geprobeerd om weer te slapen, net toen het bijna lukte toen ging de telefoon weer, Richie heeft de connectie verbroken.

Toen het weer gebeurde heeft Richie het beantwoordt en schreeuwde laat ons met rust en weer hebben wij allebei geprobeerd om te slapen.

Onze rust was van korte duur, eerst ging de deurbel en vervolgens kwamen mensen naar binnen, de honden blaften, Richie en de honden snelde naar onze voordeur.

Richie werd begroet door twee ambulance mannen, blijkbaar was mijn alarm afgegaan zonder dat wij het heb gehoord.

Iets wat wij niet hebben gemerkt omdat wij sliepen, de ambulance bemanning wilden eerst niet geloven dat alles goed was met mij.

Richie most bijna schreeuwen en toen hebben ze eindelijk begrepen dat we hadden het alarm niet geactiveerd om dat wij sliepen, dan zijn ze eindelijk vertrokken.

Het kostte ons beiden een lange tijd om te kalmeren en ontspannen en zelfs toen was het een lange tijd voordat wij weer kon slapen.

Wij wilden een vroege nacht omdat iemand van RTD Het Dorp kwam rond 10.00 om eindelijk zowel de Engelse als de Duitse woordenboeken te installeren op de Seetech computer.

Aan de de telefoon heeft Rini, de ingenieur mij verteld dat het niet zo lang zou duren en uiteindelijk was hij hier van 10.16 tot 14.30, in welke tijd hij alles succesvol heeft geïnstalleerd.

Hij heeft ook gedownload openoffice.org voor mij, die een applicatie net als Word heeft maar helaas geen e-mailprogramma, het zou geweldig zijn om een gratis downloadbare e-mail op Internet te vinden.

Terwijl hij hier was, heeft hij ook de IPaq geherprogrammeerd wat fijn was, want ik kon het bed niet activeren kan zodat ik mijn positie in bed niet kon aanpassen.

Hij ging ook één van de nummers op de snelle nummers pagina corrigeren en hij verwijderd de control box op mijn rolstoel voor de elektrische arm, die ik terug in februari.

Niet eerder was Rini weg, maar mijn aardige fysiotherapeut, Mathilde kwam voor de fysiotherapie afspraak op donderdag.

Niet lang nadat ze verdwenen was, en Gareth en Paul kwamen voor een laatste bezoek aan ons voordat ze vrijdagmiddag vertrokken na Wales, waar ze wonen.

Onzer goede vriendin Lin, van de British General Stores kwam ons bezoeken en tegelijkertijd bracht ze een aantal boodschappen van haar winkel die wij hebben besteld.

Het was nogal een drukke dag; ik heb nog nooit zoveel telefoongesprekken als vandaag of zo veel mensen in één dag gezien.

Het zou veel aangename zijn geweest als wij hadden allebei een goede nachtrust gekregen, ik heb meteen Ata de alarm-aanbieders gebeld, en legde uit wat er was gebeurd en hoe vaak het alarm afgaat zonder dat wij het activeren.

Ik heb nu een afspraak voor iemand om hier te komen volgende week dinsdag om niet alleen de batterij te vervangen maar ook de alarm kast.

Zodra dat wordt gedaan krijgen we niet meer incidenten met het alarm dat afgaat zonder dat het door ons wordt geactiveerd, zoals woensdag in het midden van de nacht.

                                                                                                                 

No comments: