Sunday, September 23, 2012

Genieten van het heden.

 
Roberto Matta.
http://en.wikipedia.org/wiki/Roberto_Matta



Vrijdag was het 21e september, de  zonnewende, het begin van de herfst en meteen zag het zo eruit en voelt het ook als herfst.

Het is net 21:00 nu en het voelt zo veel later al, het andere wat opeens  zeer merkbaar is hoe veel kouder het is geworden binnen een paar dagen.

Voor de laatste week moest ik mijn klamboe niets meer gebruiken tijdens de nacht en wij hadden zelfs de centrale verwarming aan deze ochtend, want het was zo koud vroeg vanochtend.

Richie gaat kijken voor een warm broek voor mij, zodat ik niet hoef overdag niet onder het  dekbed of dekens moet doorbrengen.

Het is veel leuker om over dag in bed te liggen zonder onder het dekbed te zijn, ik denk dat een warme broek is een zeer goed idee van Richie's.

We zijn beide aan het uitkijken  naar Aud's Richie's zus bezoek aan ons op woensdag deze week; het is echt speciaal om haar hier op bezoek te hebben.

Wat nog mooier is het feit dat het is niet een kort bezoek, Aud is hier tot 6 oktober wat erg leuk is en ik hoop dat ze zal vrij snel daarna weer terug zijn. 

Het ziet er buiten uit alsof het is al het einde van oktober of november is en niet de 23  September.

Ik heb teveel tijd besteed mij zorgen te maken over  wanneer mijn oude decubitus wond genezen zou zijn , als het inderdaad ooit genezen is, en of ik ooit weer naar buiten kan gaan.

Teveel vragen die ik nooit zou kunnen beantwoorden, in feite het enige effect van deze vragen was ter demotiveren.   

Zodra ik merkte wat ik mezelf aan deed , heb ik besloten om te stoppen met proberen te raden wat deze vreselijke ziekte Multiple sclerose zal doen in de toekomst.

Er is echt geen zin in mijn  kostbare tijd en energie te verspillen in proberen te toekomst te voorspellen, niet wanneer ik wil genieten van het heden, wat ik wil doen.

Ik ga de toekomst laa wel bij ten voor wat het is, iets dat zijner tijd zal gebeuren , ik ga in plaats daarvan mij concentreren op het genieten van het heden.







No comments: