Saturday, October 13, 2012

Goeie voornemens.



Roberto Matta.
Vorige nacht toen ik was mijn tanden aan het poetsen begon ik mij zorgen te maken over wat het zou zijn wanneer ik een tandenborstel niet langer kon vasthouden.

Deze gedachten vind ik eng en het maakt mij zeer nerveus om te speculeren over de voortgang van mijn Multiple sclerose.

Verbazingwekkend ben ik geslaagd om te stoppen met mijn pogingen om te speculeren over wat er in de toekomst zal gebeuren.

Het is al te gemakkelijk voor mij om te verzanden en zorgen te maken over wat als dit of dat gebeurt, ik hou niet van mijn energie te verspillen aan zorgen te maken over de toekomst.

Er kan van alles gebeuren en het enige wat ik kan doen is  mezelf positief te houden en genieten van alles wat ik heb voor zo lang als ik het heb.   

Dat is een betere manier voor mij om te leven nu, ik haat wetende dat mijn hand en arm functie zal binnenkort ophouden.

Echter mij ongerust maken doet niets afgezien van mij ongerust en doodongelukkig te maken wat ik niet wil worden.

Dus mijn enige optie is om verder te gaan met het genieten van mijn leven in het hier en nu, natuurlijk  zal ik altijd  momenten hebben wanneer ik mij zorgen maak.

Dit kan ik niet helemaal kunnen stoppen  maar wat ik kan doen is om te proberen te voorkomen dat je me zogen maak over dingen die ik heb geen kracht om te veranderen.

Veel beter om te genieten van het hier en nu iets waar ik vrij goed in ben geworden deze laatste jaren,  ik ben blij dat ik het kan doen.



No comments: