Monday, October 08, 2012

Tilting Against The Windmills Of The Bureaucracy.



Roberto Matta.



Tot slot actie, na het winnen van mijn beroep op 15 mei, tegen de afwijzing van
mijn aanvraag voor airco, die werd drie keer afgewezen door de afdeling WMO  gemeente Amsterdam

 Morgen ochtend om 08.00 komt Andre, de man van de airco bedrijf  om te beginnen voor ons een airco te installeren

Hoe typisch van de gemeente Amsterdam om mij kan laten wachten vanaf  18th mei wanneer ik de officiële brief ontvangen had van de Amsterdamse rechtbank.

Die vertelde me dat ik mijn beroep tegen de weigering van de gemeente  Amsterdam van de airconditioning gewonnen had.

Die is absoluut noodzakelijk om het leven draaglijk te maken tijdens de zomermaanden voor mij, evenals voor iedereen die een progressieve ziekte heeft zoals multiple sclerose.

Maakt me wachten tot oktober om deze levensreddende apparatuur is geïnstalleerd, geeft aan dat de Raad van Amsterdam heeft geen belang in het welzijn van haar gehandicapte bewoners.

Het is zeer verontrustend dat de WMO afdeling van de gemeente Amsterdam de verantwoordelijk is voor gehandicapten  stad bewoners dus nalatigheid is bij de uitvoering van haar werkzaamheden.

Ik voor het eerst airco aangevraagd in April 2011, het heeft me een jaar en zes maanden gekost, om een resultaat te bereiken, en ik raad het nemen van actie aan iedereen in mijn positie.

Het is goed om de autoriteiten te laten weten, dat gewoon omdat ik gehandicapten ben betekende niet dat ze me  zonder een gevecht kunnen duwen.

Hoewel ik niet meer langer fysiek kan voor mezelf opkomen toch kan ik nog steeds komen voor mezelf en mijn hoek tegen de ongevoeligheid en apathie van de bureaucraten bevechten.

Ik adviseer dat iedereen hetzelfde doet en zul strijden voor hun rechten, en niet toelaat dat iemand ooit hun slecht behandeld en hun rechten ontzegt.

Zij verwachten niet dat gehandicapte mensen assertief kunnen zijn,  zij denken dat we zijn een lachertje.


No comments: