Tuesday, October 23, 2012

Een logboek van de progressie van mijn Multiple Sclerose.


 
Roberto Matta.



Zodra ik wakker werd voelde ik meteen alle MS sensaties, het voelde alsof er klein elektrische schokken overal op mijn lichaam waren.

Terwijl ik dit gebeurde voerde het ook alsof ik in brand was, op hetzelfde moment gingen mijn armen opeens strak gevouwen tegen mijn romp en mijn benen hadden spasmes.

niet een aangename manier om wakker te worden, maar dit is wat er gebeurt  zowat elke dag, dus terwijl de sensaties nog steeds heel vreemd voelen zijn ze ook zeer vertrouwd.

Het is raar gevoel deze sensaties elke dag te voelen, wat is nog vreemder is getuige zijn van de progressie van mijn MS.

Verschrikkelijk om te zien hoe ver het nu is, soms geeft het mij het gevoel dat ik ben zoals een tube tandpasta die wordt leeg geperst.

Mijn lichaam wordt geleidelijk aan steeds meer verlamd en minder goed in staat om te functioneren.

Het is vreemd om een logboek van wat met mij gebeurt, alles wat ik kan doen in deze situatie, is schrijven over hoe ik voel en wat ik denk over wat ik mij gebeurt.

No comments: