Sunday, October 28, 2012

Een Heerlijker Ontspannende Zondag.



Roberto Matta.




Op vrijdagavond vroeg ik Richie voor mijn dekbed, om dat het was te koud  voor mij om te slapen nog een  nacht met slechts twee dekens in een dekbedovertrek.

Tot gisteren, was het genoeg geweest maar nu is het koud genoeg voor het dekbed, en nu vind ik het fijn om de extra warmte te hebben 's nachts.  

Gisteren toen Richie ging was hij blij dat hij  zijn lange onderbroek aan had alsook een warme trui onder zijn jas; het was ook al koud genoeg voor handschoenen.

Toen hij terugkeerde, hoorde ik dat het was extreem koude buiten en er al een koude arctische wind aanwezig was.

Ondanks de koude weer kwam onze goede vriendin Lin, die heeft  de British General Shop  op de 1e Constantijn Huygensstraat, Amsterdam langs met een aantal spullen uit haar winkel voor ons.

De mooie winkel zit bijna op de hoek van de Overtoom,  is zeker een bezoek waard om dat het is een charmant winkel.


Lin bracht ons alles wat ik had besteld aan de telefoon, er waren blikken van heerlijke gerookte Cornish pilchards  havermoutkoekjes, HP saus, vegetarische mix om worsten te maken en citroen en gember thee zakjes.

Ze gaf ons iets om het te proberen een nieuw product in haar winkel die een hete pepersaus was gemaakt met geroosterde paprika's.

Het is  een zeer hete saus met een heerlijke rokerige smaak, dat is te wijten aan het feit dat de  pepers geroosterde zijn, een druppel of twee  is alles dat nodig is om te geven een heerlijke rokerige barbecue smaak aan elke schotel.

Lin vertelde dat ze had 5 meer allemaal uit hetzelfde bedrijf; Richie en ik willen ze allemaal  proeven want wij houden van hete saus.          

In tegenstelling tot wat mensen denken gaat  hete peper saus niet andere smaken overweldigen, in feite geeft de peper een andere dimensie en het maakt alles nog smakelijker.      

Gisteravond laat hebben wij alle voetbal wedstrijden van de dag gezien op Match of the Day op BBC tv.

Op dit moment heeft Richie  de honden naar het Rembrandt park genomen zodat zij kunnen lopen en daarna komen zij hongerig terug en willen meteen eten.

Zodra ze hebben hun eten gehad dan gaat  Richie onzer eten haln die op dit moment in de oven is, ik ruik de heerlijke aroma.

We eten gebakken aardappelen, bloemkool met kaas erover en een heerlijke salade gevolgd door vers fruit, frambozen, aardbeien en bosbessen.

Na het nieuws vanavond is er een tweede deel van Match of the Day, zodat we kunnen zien de spellen die werden gespeeld vandaag.

Ik kijk nu voor een kunstwerk van Roberto Matta en om Richie te zien en de honden en genieten van onze lekkere avond eten en de voetbalwedstrijden.   

No comments: