Sunday, August 02, 2009

Suriname en Indische en Pakistaanse en Turkse en Marokkaanse winkels.







Boats going home after the Gay Pride Boat Parade.




The Beigel Shop, Brick Lane, London.


Vorge nacht was de nacht echt afschuwelijk, aangezien het later heter werd dan overdag, zodat Richie de ventilator om middernacht aandeed.

Toen het tijd was om de licht uit te doen, bleef de ventilator aan naast me en toch hield het nauwelijks de lucht vers.

Het was alsof wij laggen in een heet bad, ik was helemaal vochtig met zweet, toen ik Richie hoorde vroeg ik voor THC en djat heeft mij geholpen oml te slapen.

Tot ik de THC had kon ik niet echt slapen, het scheen aanvankelijk dat ik kon slapen, maar de enorme hitte hield slaap voor uren tegen.

Nadat Richie de THC haalde kon ik eindelijk goed slapen.

En wij sliepen allebei veel beter toen de regen die voor de dag was voorspeld aankwam, het was het een stortvloed volgens Richie.

Hij was opgestaan om de ventilator uit te zetten.

Nadat de ventilator uit was, vielen wij allebei in slaap en toen ik opnieuw uren later wakker was hielp THC me om nog een paar uren te slapen.

Was een vreeselijke nacht voor ons allen.

Ik hoop dat Richie en de honden een echte goede tijd in het park hebben, de honden hadden het echy nodig vankdaag.

Richie maakte mij een grote smoothie van sinaasappel, wortelen en banaan was werkelijk heerlijk en gezond.

Wanneer hij terug van het park is zal het brood in de oven worden gedaan en 20 minten later is het klaar.

Brood doet me denken aan de herrlijke bagels die wij in London aten, hier hebben ze bagels maar behalve bij de Joodse baker zijn geen ander bagels authentieke bagels.

Bagels moeten erst gekocht worden en dan gebakken

In London was ik voor het erst bij het beroemste bagel baker de Beigel Bake op Brick Lane de 7 dagen per week open zijn voor 24 uur per dag.

Het eerste bagel dat ik ooit gegeten had was een klassieke zalm en een roomkaas,het was heerlijk, andere vullingen zijn gerookte zalm, houmous, haringen enzout rundvlees.

Het ongezuurde broodje is een nietje van de Steeg van de Baksteen, dat rond, jarenlang is geweest en als rest van het Joodse verleden van het gebied gediend.

Bagels moeten worden gemaakt op de juiste manier, door dan het erst te koken en dan te bakken en dit proces creërd de dichte taaie consistentie die zo lekker is.

Achter in de winkel kan jie zien hoe zij de bagels koken en bakken en ze moedigen mensen aan om mee te kijken.

Deze bakkerij is een veradmening omdat heel veel bagel bakkers er gewoone broodjes verkopen met een gat.

Toen wij in Hackney leefden waren er veel goede bagel bakerijen waar wij leefden en wij hoeften niet na Brick Lane te gaan.

Gewoonlijk gingen wij na Ross de niet te ver weg was van waar wij toen woonen, Ross’s bagels waren uitstekend.

Een keer was Ik daar en hoorde iets over een festival in het weekeinde, toen wij aan het afreken waren, zie ik veel plezier dit weekeinde.

En meneer Ross zei op een somber manier dat er geen spraak zal zijn van een plezierig festival.

Meneer Ross was zo grappig op de manier wie hij antwoordde, dat dit niet dat soort festival was en zijn ogen rolde alsof de pret het laatste ding waar zij aan zouden denken.

Ik ging hem in de winkel vertellen, die ik terug verhuisde na Amsterdam en zijn bakkerij zeer zal missen.

Heb hem gevraagd om in Amsterdam een branche van Ross’s Bagels te vestigen.

Meneer Ross rolde zijn ogen en zei `'maar ik zal het niet kunnen verdragen om in een zolder te leven, kan jij mij verzekeren dat niets zal gebeuren’’.

Wij hebben zijn bagels zeer gemist, hier is goede brood niet gemakkelijk te vinden en de bagels hier zijn gewone broodjes met een gat.

Één winkel maakt hier goede ongezuurde broodjes en dat is een Joodse winkel in zuid Amsterdam.

Amsterdam is ik vindt veel beter nu dat verschillende winkels zich hier hebben gevestigd.

Nu zijn er Suriname en Indische en Pakistaanse en Turkse en Marokkaanse winkels om van te kiezen.

De Turkse winkel dichtbij ons is een zeer goede buurtwinkel en is open later dan de meesten, maar net als andere Turkse winkels.

Zij maken werkelijk de buurt meer levendig, en brengen zo veel leven in de straten die zijn druk en iedereen voelt zich gelukkiger en veiliger.

Persoonlijk, aangezien ik een Trini ben hou ik van een mengeling van mensen en geniet ik van al de culturen.

Ik hou ervan om in de binnenstad een Suriname gevuld broodje met tempe of bakkeljauw met veel peper te kunnen kopen.

Toen ik eerste hier in Amsterdam was kon men slechts een kaasbroodje kopen.

Het racisme schijnt mensen ook op een culinaire manier te beperken evenals emotioneel en sociaal, dus het schijnt dat het kosmopolitisch leven gezonder zou zijn.

Het is goed om van andere mensen op de hoogte te zijn en de blogwereld is een goede plaats om anderen te ontmoeten en vehalen uit te wisselen.

Ik ga dit posten en een andere blogs bezoeken verheug me op en fijne zondag.

No comments: